سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۴۹۲۵۷

سردار فدوی: دشمنی‌ها حتی یک روز هم متوقف نشده اما دشمنان هیچگاه پیروز نشدند

 سردار علی فدوی امروز در همایش روز ایثار و مقاومت اراک با گرامیداشت ایام محرم اظهار کرد: ما زنده به سیدالشهدا هستیم، همه عنایت‌های خداوند و افتخارات ۴۵ ساله به برکت حضرت امام خمینی(ره) و پیروی از اهل بیت(ع) است.

سردار فدوی

وی افزود: زمانی که بندگان متدین و اهل ایمان، به عشق امام حسین(ع) و شهدای کربلا پای کار بروند و تکالیف خود را انجام دهند وعده خدا محقق می‌شود و عنایات را می‌بینم؛ این تحقق وعده خداست که اگر بندگان درست به تکالیف عمل کنند خداوند بهترین نتیجه را رقم می‌زند و در وعده خدا تخلفی نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هنگامی که انجام تکالیف توسط مردان خدا و توسط انسان‌های خدایی تبلور پیدا کند، آن‌وقت همه‌چیز ممکن می‌شود، ادامه داد: امروز می‌بینیم که مقام شهدا را در اراک گرامی می‌داریم، این روز به برکت انجام تکالیف خداست؛ خداوند متعال به شهدا عظمت بخشیده است.

فدوی بیان کرد: در این سال‌های طولانی انقلاب حتی یک روز و یک لحظه نبوده که دشمنی دشمنان با ایران اسلامی متوقف شود اما آمریکایی‌ها خودشان بارها اعلام کردند که نتوانستند حتی یک پیروزی در مقابل انقلاب اسلامی به دست بیاورند.

وی اضافه کرد: درست است که امریکا از لحاظ مادی یکی از قدرت‌ها عالم هستند و همه‌چیز دارند، ما از لحاظ مادی با آنها قابل مقایسه نیستیم حتی در بخش‌های علمی، تکنولوژی، اقتصادی شاید به آنها نرسیده باشیم، اما چرا دشمن دائم اقرار می‌کند که حتی یک پیروزی نتوانسته به دست بیاورد؟

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: آخرین اعترافات آمریکایی ها نزدیک به دو ماه پیش بود که وزیر خزانه‌داری امریکا، اذعان می‌کند ۴۴ سال است با انقلاب اسلامی می‌جنگیم اما یک پیروزی به دست نیاوردیم و در همه آنها شکست خوردیم؛ این به این دلیل بوده که در وعده خدا حق است و در آن تخلفی نیست.

فدوی گفت: در قرآن آیه‌ای است که مفسرین بارها گفته‌اند در حالی که وعده خدا حق است و در آن تخلفی نیست اما شروطی وجود دارد که بندگان باید شرط‌ها را انجام دهند؛ تکالیفی که خداوند به عهده بندگان خدا گذاشته همان شرط‌ها است؛ این قاعده در همه این سال‌ها برقرار بوده که امروز این نتایج را می‌بینیم؛ خدا می‌گوید من کار می‌کنم و نه شما، شما فقط تکالیفی که دارید را انجام دهید و من پیروزی و توفیقات را حاصل می‌کنم.

وی افزود: در ۴۴ سال انقلاب آیا این‌گونه نبوده است؟ دشمن به این شکست‌ها مقابل انقلاب اسلامی اعتراف می‌کند، کجا هستند خبیث‌هایی مثل صدام و ریگان که به عنوان سردمداران دشمن انقلاب اسلامی و مردم ایران، با کشور جنگیدند، امروز هیچ نامی و نشانی از آنها نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: اما باید به یاد آورید دلدادگان انقلاب اسلامی که خود را موظف کردند تا به تکالیف خود عمل کنند امروز کجا هستند؟ آنها در اعلی‌علیین قرار دارند؛ خدا خود فرموده است که شهید را بالاترین مقام‌ها جای می‌دهد.

فدوی بیان کرد: برخی مواقع حتی ذهن ما مقامی را که خدا به شهید داده است نمی‌تواند درک کند و این روال ادامه دارد.

وی افزود: وعده خدا در همه امور حق است منوط به این‌که با اخلاص و صدق پای کار برویم؛ اگر در برخی موارد گرفتاری داریم یعنی پای کار نبودیم؛ توان بندگان بیش از تکالیفی است که خدا به عهده آن گذاشته، به شرطی که اراده کنیم و پای کار باشیم و در صورت نیاز برای آن جان دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: می‌دانیم اگر پای تکالیف دفاع از انقلاب و کشور لزوم داشته باشد جان خود را فدا می‌کنیم، همه دلدادگان انقلاب بی‌مهابا پای کار رفتند؛ در زمان جنگ همه این احتمال را می‌دادند که در عملیات ممکن است برنگردند اما با جان و دل رفتند.

فدوی گفت: انقلاب اسلامی در حال حاضر منوط به ایران نیست و گسترش پیدا کرده، هر کجا نفس انقلاب و دلدادگان آن رسیده همین روال و قاعده مصداق کامل پیدا کرده است. روزی در استان مرکزی کسانی که پای کار بودند و تعدادی هم توفیق پیدا کردند که شهید شوند.

وی افزود: در زمان جنگ تلاش زیادی باید صورت می‌گرفت که رزمنده‌های شهرهای مختلف کنار هم قرار بگیرند، یگانی را تشکیل دهند و عملیات کنند، سخت بود چراکه هر شهری فرهنگ و زبان خاصی خود را داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: در عملیات طریق‌القدس یگان‌های بسیج و سپاه در سه اسم لشکر امام حسین(ع)، عاشورا و لشکر کربلا تجلی پیدا کرده، همه رزمندگان در این سه عنوان سازمان‌دهی شدند و عملیات کردند.

فدوی با اشاره به مقابله با داعش در سوریه گفت: جبهه مقاومت در کنار هم جنگیدند، متحد و منسجم تا پیروزی حاصل شد، وقتی که دل‌ها یکی شود جسم‌ها هم یکی می‌شود تا در یک گردان و یک لشکر در کنار هم بجنگند و دشمن را به عقب برانند.

وی اضافه کرد: توانستیم یگانی همدل تشکیل دهیم آن‌هم نه در داخل خاک خودمان بلکه بیش از هزار کیلومتر دورتر از آن؛ تمام شیاطین عالم مصیبت و توطئه‌ای را به اسم داعش و تکفیری تشکیل داده بودند که اسلام را از بین ببرند اما شهیدی بزرگ به نام شهید قاسم سلیمانی در مقابل آنها ایستادگی کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: باید این نکته مد نظر باشد که خدا به شهید سلیمانی چه توجهی داشت که دل‌های نه‌فقط مردم ایران بلکه دل‌های امتی را معطوف وی کرد.

فدوی ادامه داد: ائمه می‌خواستند که حکومت اسلامی وجود داشته باشد؛ دعوای حق و باطل همیشه وجود داشته و خواهد داشت اما طبق وعده خدا هیچ‌وقت حزب شیطان پیروز نخواهد شد؛ آن چیزی که سعادت انسان را در پی خواهد داشت همان است که اسلام می‌گوید؛ تحقق انجام تکالیف هزینه دارد، هزینه دادن در این راه پیروزی دوجانبه است.

وی افزود: امروز از صدقه سر شهدا در کشور روزی می‌خوریم، در بعضی استان‌ها ۳ هزار مراسم شهید در یک سال داشته‌ایم، این یعنی اینکه هر روز و هر لحظه چشم در چشم شهید هستیم. درواقع ما مراسم برای خودمان می‌گیریم تا شهید برای ما کاری کند و شفاعت را ما صورت دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: تنها شهدای کربلا و یاران امام حسین(ع) هستند که هرروز تجلی پیدا می‌کنند؛ همه شهدای اسلام و شیعه به عشق امام حسین و به تبعیت از ایشان رفتند و شهید شدند.

فدوی خاطرنشان کرد: وقتی این ادله‌ محکم مثل شهدا را داریم باید برای آن پافشاری کنیم و نباید گوش به هیاهوی شیطان بسپاریم. هیاهوی شیطان را باید کف روی آب بدانیم، با قدرت بی‌ادعایی که جبهه حق دارد به‌راحتی از آن عبور می‌کنیم.

وی افزود: سال گذشته یکی از جنگ‌های بزرگ را علیه انقلاب ترتیب دادند، می‌خواستند ذهن و چشم فرزندان کشور را در این سال‌ها تحت تاثیر قرار دهند، اما نتوانستد ذهن‌ها را معطوف به خود کنند چراکه قدرت انقلاب اسلامی فراتر از آن چیزی است که بتوانند تصور کنند. برای همین همیشه اشتباه محاسباتی می‌کنند و برای بارهای متعدد شکست می‌خورند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر جبهه شیطان اندازه سر سوزنی عقل داشتند هرچند که ندارند چراکه عقل انسان را به بهشت می‌برد، حداقل اگر حسابگری هم داشتند نمی‌بایست در سال گذشته وارد جنگ ترکیبی با کشور می‌شدند.

فدوی با بیان اینکه شیطان قسم‌خورده است که همیشه بنده‌های خود را وسوسه کند اما نباید به این وسوسه‌ها توجه داشته باشیم، اظهار کرد: در جنگ جدید که با جنگ‌های گذشته متفاوت است، خط مقدم جبهه شیطان خانم‌ها هستند، در خط مقدم جبهه حق هم باید بانوان نقش‌آفرینی کنند، در جنگ جدید آقایان خیلی نقشی ندارند، بانوان متدین از جمله مادر و همسران شهدا باید پای کار باشند.

وی یادآور شد: حجاب دستور مستقیم خداست، اما شیاطین می‌خواهند بگویند که حجاب را انقلاب آورده در صورتی که این‌طور نیست و دستور خداست؛ همه دستورات خدا نه برای نفع خود، بلکه برای نفع بندگان است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: خدا بیش از همه بندگان به خود آنها محبت دارد و این یعنی هر دستوری که داده به نفع بندگان است؛ باید برای حق پای کار باشیم و نگذاریم شیطان بزرگ و همراهانشان راهی که برای جنگ‌های جدید رفتند به‌اندازه سر سوزنی نتیجه بگیرند.

فدوی تأکید کرد: مردم ما نشان دادند که در همه این سال‌ها پای انقلاب هستند، البته شیطان دست‌بردار نیست و ابزار جدیدی هم وارد میدان می‌کند. یکی از این ابزارها گوشی موبایل است که درست کرد تا در دست ما و جیب ما باشد.

 

منبع: مشرق نیوز

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات