سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۴۹۳۷۹

جانشین فرمانده کل سپاه: در حرکت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی ‌یاور ‌کشورهای مظلوم‌ خواهیم بود

پنجمین یادواره کشوری شهدای حرکت‌های جهادی به میزبانی شیراز با حضور سردار فدوی و زهرایی برگزار شد.

جانشین فرمانده کل سپاه: در حرکت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی ‌یاور ‌کشورهای مظلوم‌ خواهیم بود

سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این یادواره با بیان اینکه خداوند متعال جزای صبر اهل‌بیت حسین(ع) را وعده ظهور فرزندش قرار داد، اظهار داشت: وعده خدا قطعی است و برقراری انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره)، پیروزی و قوام آن، و راهبری امام خامنه‌ای را محقق کرده تا ما هم در برقراری حکومت اسلامی سهیم باشیم.

وی با تصریح بر اینکه ما همگی طمع داریم که با چشم‌ خودمان ظهور ولی عصر را بیینیم، بر دعا در ثبات قدم در این راه تاکید کرد و افزود: وقتی مطمئن شدیم که به تکالیفمان عمل کردیم، باید اطمینان داشته باشیم که به وعده خدا می‌رسیم.

سردار فدوی گفت: جهادگران گام برداشتن در این راه را بر خود تکلیف می‌کنند و تفاوت کار جهادی با غیر آن را در آیات قرآن می‌توان دید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در جنگ اقتصادی عین جنگ نظامی، خیل عظیم جهادگران برای سازندگی و محرومیت‌زدایی پای کار آمدند و می‌دانستند که در این راه، احتمال خطر و حادثه هم هست، و 56 شهید را این‌ گروه‌های جهادی تقدیم کردیم.

وی با اشاره به اینکه شهدای جنگ سخت پشتوانه‌ای برای جامعه هستند، بر پشتوانه‌ بودن شهدای جهادی همچون شهدای جنگ سخت تاکید و تصریح کرد: کار برای خدا شامل آن آیه می‌شود که کار برای خدا معامله با خداست.

سردار فدوی با تاکید بر حتمی بودن وعده خدا، گفت: کمک گرفتن از شهدا با توجه به مرتبه و اختیاراتی که خدا به شهدا عطا کرده، شهدا پشتوانه‌ای محکم هستند و باید باور خود را در این رابطه تقویت کنیم که این باور، با تکرار و تلقین محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با باور، در راه وعده‌های خدا می‌توان اقدام‌ کرد، ادامه داد: به وعده خدا نباید شک‌ کرد و شهدا هم از طرف خداوند اختیار دارند و اگر کسی در راه خدا گام‌ نهاد، اجرش با خداست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اگر‌ کل عبادات را 10 مورد در نظر بگیریم براساس بیانات قرآن 9 مورد خدمت به بندگان است، تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری همه کارهای جهاد سازندگی را بسیج سازندگی می‌تواند انجام دهد و خدا را شکر در این سال‌ها دائم بر گستره فعالیت‌های بسیج سازندگی افزوده می‌شود.

جهاد آبرسانی، راه و خانه روستایی، و آبخیزداری از جمله گستره‌های فعالیت بسیج سازندگی است که سردار فدوی با اشاره به آن تاکید کرد: این گستره آنقدر وسیع می‌شود تا در همه زمینه‌ها محرومیت را ریشه‌کن کند.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی بسیج آنقدر زیاد و توانمند شده‌اند که کارهای زیاد و بزرگی را متقبل شده‌اند تا محرومیت را از بین ببرند و هر روز سازمان‌یافته‌تر، توانمندتر و با منابع مطمئن‌تر با سمت و سوی برای خدا پای کار می‌رویم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه نیت کار خیلی کار را متفاوت می‌کند، تاکید کرد: کار برای خدا بودن اجر و پاداشش هم با خداست و در کارهای جهادی باید بر پایه کار که نیت برای خداست تاکید شود.

وی گفت: برای خدا به صورت جهادی، با اخلاص و صدق پای کار می‌رویم و مطمئن هستیم که خدا بهترین‌ها را برای ما رقم‌ می‌زند‌.

سردار فدوی کار سخت را کاری معرفی کرد که برای انجامش ممکن است جان بدهد، تصریح کرد: جهادگران هم  با جان به سمت کار سخت می‌روند.

وی با اشاره به اینکه در محرومیت‌زدایی هم وقتی برای خدا پای کار می‌رویم، بهترین‌ها رقم‌ می‌خورد، افزود: به برکت خون شهدا و وعده الهی و کمک از شهدا، راه شهدای جهادی محکم‌تر از قبل پیش می‌رویم و سعی داریم هرروز بهتر از قبل باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به افزایش روزانه گروه‌های جهادی تصریح کرد: باید چنان توانمند شویم که وقتی محرومیت از کشور عزیزمان رخت بربندد، همچون جنگ سخت که یاور دیگر کشورهای مظلوم بودیم، در حرکت‌های جهادی هم محرومیت را از دنیای اسلام و مستضعفین عالم برداریم.

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس هم در این یادواره ضمن خیر مقدم به میهما ان کشوری و استانی گفت: در این یادواره میزبان 56 خانواده شهید جهادی از سراسر کشور هستیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات