صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۴۹۴۶۹

رکورد تلفات گرما در آمریکا شکسته شد

گرمای شدید در کشورهای جهان مشکلات زیادی ایجاد کرده است، آمار نهاد پزشکی شناخته‌شده آمریکا درباره تلفات سال گذشته گرما در این کشور و هشدار کارشناسان درباره احتمال ثبت رکوردی جدید در زمینه تلفات گرما، خبرساز شده است.

در شرایطی که گرمای شدید در کشورهای جهان مشکلات زیادی ایجاد کرده است، آمار نهاد پزشکی شناخته‌شده آمریکا درباره تلفات سال گذشته گرما در این کشور و هشدار کارشناسان درباره احتمال ثبت رکوردی جدید در زمینه تلفات گرما، خبرساز شده است.

خبرگزاری «شینهوا» با انتشار گزارشی درباره وضعیت گرما در آمریکا، ابتدا سراغ ایالت تگزاس رفته و نوشته است: «جولی که یکی از ساکنان «شوگر لند» در حومه جنوب غربی هیوستون ایالت تگزاس است، می‌گوید گرمای سوزان او را مجبور می‌کند برنامه روزانه خود را عوض کند».

این شهروند آمریکایی، به شینهوا گفت: «من عادت دارم بعد از شام پیاده‌روی کنم. از ماه ژوئن آنقدر هوا گرم شده که مجبور شدم از اوایل جولای این کار را متوقف کنم». جولی افزود: «تصمیم گرفتم برای قدم زدن به یک مرکز خرید نزدیک بروم. چند دقیقه با ماشین از خانه من فاصله دارد. اکنون یک روز در میان، پیاده‌روی می‌کنم. ایده‌آل‌ نیست اما بهتر از این است که کلا این کار را انجام ندهم».

شینهوا در گزارش خود نوشت: «در حالی که جولی سعی می‌کند سبک زندگی فعال خود را در بحبوحه گرمای بی‌امان حفظ کند، بسیاری از ساکنان تگزاس و مردم دیگر ایالت‌های جنوبی تصمیم می‌گیرند تا حد امکان در خانه بمانند. در نتیجه، فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با فضای باز به دلیل موج گرمای طولانی‌مدت کاهش یافته است».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات