بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۵۰۶۵۷

سئول: تلاش برای انتقال وجوه ایران ادامه دارد

وزیر خارجه کره جنوبی تصریح کرد که تلاش‌ها برای انتقال وجوه ایران که در این کشور مسدود شده بود، همچنان ادامه دارد.

 «پارک جین» وزیر امور خارجه کره جنوبی گفته است که تلاش‌ها برای انتقال وجوه ایران که در کره جنوبی مسدود شده بود، ادامه دارد.

سئول: تلاش برای انتقال وجوه ایران ادامه دارد

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، پارک در گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته (دوشنبه) با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد کشورهایی که در این فرایند دخیل هستند در تماس و ارتباطات نزدیک هستند تا این موضوع را حل کنند.

وزارت خارجه سئول امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که پارک و امیرعبداللهیان توافق کردند که همکاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی را گسترش دهند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در این خصوص گزارش کرد، وزیر امور خارجه کره جنوبی ضمن  ابراز خرسندی از توافقات در زمینه انتقال وجوه ایران از کره جنوبی، تأکید کرد که این امر نمایانگر تعهد عملی دولت کره نسبت به دولت و ملت ایران و اهمیت تلاش هر دو طرف برای حل این موضوع است.

پارک همچنین در زمینه عضویت سئول در شورای امنیت سازمان ملل در دو سال آینده، در زمینه همکاری با تهران در راستای تحکیم صلح و ثبات در غرب آسیا اعلام آمادگی کرد.

از سال ۲۰۱۹ و پس از آن‌که ایالات متحده تحریم‌های را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد، حدود هفت میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در دو بانک کره جنوبی به نام‌های بانک «ووری» و «بانک صنعت کره» نگه داشته شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نزدیک به ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران طی سال‌های پایانی دهه ۹۰ بصورت وون (واحد پول ملی کره جنوبی) به بانک‌های کره جنوبی واریز شده بود و به آن هم، هیچ سودی تعلق نمی‌گرفت. حتی در طی این سال‌ها نیز به دلیل کاهش برابری وون به دلار، نزدیک به یک میلیارد دلار آن با کاهش ارزش برابری مواجه شد.

۲۱ مرداد ماه بود که «محمدرضا فرزین»، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه مجازی خود نوشت: تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد شد و این منابع به صورت پرداخت بانکی جهت خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود.

یک روز پس از آن، رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند، دارایی‌های ایران که در بانک مرکزی کره جنوبی مسدود شده بود، هفته گذشته به بانک مرکزی سوئیس منتقل شده تا پس از تبدیل به ایران انتقال یابد.

یوهاپ اینفوماکس به نقل از یک منبع ناشنااس بازار ارز، اعلام کرده است:‌ بانک ملی سوئیس در نظر دارد که ۶ میلیارد دلاری را که به وون نگهداری می‌کند را در بازار مبادله به دلار و سپس به یورو تبدیل کند و ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد وون معادل ۲۲۳.۸۵ میلیون دلار را روزانه و طی ۵ هفته آینده تبدیل کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات