صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۵۱۱۱۴

حمایت تحصیلی دولت مجارستان از دانشجویان پاکستانی

دولت مجارستان میزان استفاده از بورسیه تحصیلی برای دانشجویان پاکستان را دو برابر کرده است.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

به گزارش پایگاه جامعه و فرهنگ ملل به نقل از نشریه داون پاکستان، بلا فازکاس، سفیر مجارستان در پاکستان با اعلام دو برابر شدن تعداد بورسیه‌های تحصیلی سالانه برای دانشجویان پاکستانی گفت: این تعداد اکنون به ۴۰۰ تن رسیده است. وی ابراز اطمینان کرد که هماهنگی‌های دوجانبه و تماس مردمی بین دو کشور ادامه خواهد یافت.

بلا فازکاس، سفیر مجارستان در پاکستان با اعلام دو برابر شدن تعداد بورسیه‌های تحصیلی سالانه برای دانشجویان پاکستانی گفت: این تعداد اکنون به ۴۰۰ تن رسیده است. وی ابراز اطمینان کرد که هماهنگی‌های دوجانبه و تماس مردمی بین دو کشور ادامه خواهد یافت.

مجارستان سالانه ۲۰۰ بورسیه تحصیلی به دانشجویان نخبه پاکستانی می‌داد که این تعداد اکنون به ۴۰۰ تن افزایش یافته است. آقای فازکاس در مراسمی در اسلام آباد برای بزرگداشت شصت و ششمین سالگرد انقلاب مجارستان برای آزادی در سال ۱۹۵۶ سخنرانی می‌کرد.

سفیر مجارستان همچنین خاطرنشان کرد: "دانشگاه پنجاب لاهور توسط یک استاد مجارستانی تاسیس شد" و تاکید کرد که چندین پروژه توسط محققان و پژوهشگران مجارستانی در لاهور آغاز شده است. شایان ذکر است دکتر جی دبلیو لایتنر محقق مجارستانی نقش مهمی در تأسیس دانشگاه پنجاب در سال ۱۸۸۲ ایفا کرد و همچنین وی اولین ثبت کننده دانشگاه بود.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات