بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۵۳۰۷۶

تأکید امیرعبداللهیان بر ضرورت اعمال فشار جامعه جهانی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای مجارستانی بر ضرورت اعمال فشار جامعه جهانی برای توقف فوری جنایات صهیونیست‌ها در غزه، آتش‌بس فوری و بی قید و شرط و ارسال کمک‌های انساندوستانه برای مردم غزه تأکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها درباره اوضاع جاری در غزه امشب (دوشنبه) ۲۲ آبان ماه با «پیتر سیارتو» همتای مجارستانی تلفنی گفت‌وگو کرد.

گسترش روابط دوجانبه و تحولات اخیر در غرب آسیا به خصوص اوضاع فلسطین از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو در این تماس تلفنی بود.

امیرعبداللهیان ۱۶ مهر ماه و یک روز بعد از عملیات طوفان الاقصی هم با همتای مجارستانی خود تلفنی گفت‌وگو کرده بود. وزیر امور خارجه در آن تماس تلفنی گفته بود که تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه در وضعیت کنونی شرایط را پیچیده‌تر و امکان گسترش جنگ را افزایش می‌دهد.

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی امشب با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه در نتیجه جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم در بمباران و کشتار دسته جمعی مردم در نوار غزه همه حقوق انسانی و بین‌المللی را آشکارا نقض کرده است. 

امیرعبداللهیان بر ضرورت اعمال فشار جامعه جهانی به منظور توقف فوری تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه و آتش‌بس فوری و بی قید و شرط و فراهم شدن امکان ارسال کمک‌های انساندوستانه برای مردم غزه تأکید کرد.

وی در این گفت‌وگو به روند رو به رشد مناسبات ایران و مجارستان هم اشاره و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک دو کشور در تهران را اعلام کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تدوام رایزنی‌ها را برای توسعه مناسبات دو کشور بسیار سازنده خواند.

«پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان نیز با تشریح مواضع این کشور درباره تحولات جاری در فلسطین  ابراز امیدواری کرد روند رو به توسعه مناسبات ایران و مجارستان در تمامی ابعاد حفظ شده و ارتقا یابد.

دو وزیر خارجه در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک هم با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

امیرعبداللهیان از ابتدای تحولات اخیر در فلسطین رایزنی‌هایی را با برخی همتایان و‌ مقامات تاثیرگذار داشته است و در این راستا سفرهایی نیز به منطقه داشت و در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده هم شرکت کرد. آنگونه که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد تلاش‌های ایران برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه، برقراری آتش بس فوری و ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم غزه و رفع محاصره این منطفه همچنان ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات