بین الملل >>  بین الملل >> نبض بین الملل
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۵۱۸۶۸

روند و زمینه‌های عملیات طوفان‌الأقصى

نمایی که در چند سال گذشته از رژیم صهيونيستی مشاهده می‌شود این است که اختلافات در بدنه سیاسی اسرائیل موج می‌زند. انتخابات پیاپی نشان‌دهنده این موضوع می‌باشد.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ میثم محمدی

۱. تزلل سیاسی که برایند اختلاف بین صهیونیست‌ها بود: نمایی که در چند سال گذشته از رژیم صهيونيستی مشاهده می‌شود این است که اختلافات در بدنه سیاسی اسرائیل موج می زند. انتخابات پیاپی نشان‌دهنده این موضوع می‌باشد.

۲. ایجاد اعتراضات سراسری: به دنبال ایجاد اختلافات سیاسی در بدنه رژیم صهیونیستی، اعتراضات خیابانی در طول یکی دو سال گذشته شکل گرفت. این اعتراضات تهدید جدی برای رژیم صهیونیستی تلقی و باعث ترس و دلهره در بین صهیونیست‌های حاضر در فلسطین اشغالی گشت. همین موضوع باعث شد خروج آنان از سرزمین اشغالی در طی یکسال گذشته روند افزایشی داشته باشد.

۳. ایجاد انگیزه و اتحاد نیروهای مقاومت فلسطین: در مقابل شکاف سیاسی و اجتماعی در بدنه حاکمیتی و مردمی رژیم صهیونیستی؛ اختلافات بین نیروهای مقاومت از جمله حماس، جنبش فتح و جهاد اسلامی فلسطین در طی چند سال اخیر از بین رفت و شاهد این بودیم که روز به روز وحدت بین آنان جدی‌تر شد.

۴. اختلاف قومیتی یهودیان در سرزمین اشغالی: در چند سال اخیر علاوه بر اختلافات سیاسی در بدنه سیاسیون رژیم صهیونیستی، شاهد اختلافات شدید قومیتی در بین یهودیانی که در سرزمین اشغالی زندگی می کردند؛ بودیم. این قومیت‌ها که شامل یهودیان عرب تبار،یهودیان آفریقایی و یهودیانی که از کشورهای اروپایی و آمریکا وارد فلسطین شده بودند؛ اختلافات جدی با یکدیگر دارند.

۵. منزوی شدن رژیم صهیونیستی: در یکی دو سال گذشته با توجه به‌ روند منطقه‌ای جبهه مقاومت، کشورهایی که حامی رژیم صهیونیستی هستند، در مورد چگونگی ارتباط با رژیم غاصب، دچار تردید شده‌اند. با توجه به تلاش رژیم صهیونیستی جهت پروژه عادی‌سازی این موضوع شکست سنگین و تلخی برای آنان محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات