حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> نبض حماسه و جهاد
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۵۱۸۸۱

آیا نابودی حماس ممکن است؟

پایگاه بصیرت / گروه حماسه و جهاد

آنچال‌وُهرا، ستون‌نویس «فارن‌پالیسی» طی یادداشتی مورخ ۱۸ مهر ۱۴۰۲ به ارزیابی امکان نابودی حماس توسط اسرائیل پرداخته و بیان کرده که این رژیم با چهار مانع مهم برای عملیات زمینی گسترده در غزه روبروست:

ورود زمینی ممکن است جان اسیران این رژیم در غزه را به خطر بیندازد. چنان‌که تاکنون نیز تعدادی از آنان بر اثر بمباران هوایی اسرائیل کشته شده‌اند.

ورود به غزه و جستجوی «محله‌به‌محله و خانه‌به‌خانه» برای قتل یا بازداشت اعضای حماس، تلفات سهمگینی برای ارتش اسرائیل به همراه خواهد داشت.

افزایش کشتار غیرنظامیان غزه پس از ورود زمینی اسرائیل به این محدوده، فشار‌های حقوق‌بشری علیه این رژیم را افزایش داده و فضاسازی اخیر آن برای مظلوم‌نمایی را خنثی می‌کند.

افزایش قتل‌عام فلسطینیان، همدلی بیشتری از سوی جهان عرب برای حماس به همراه خواهد داشت. تاکنون تظاهراتی در بحرین، مراکش، ترکیه، یمن، تونس و کویت در حمایت از این گروه برگزار شده است.

شاید گزینه احتمالی رژیم برای اینکه هم اتهام انفعال را از خود دور سازد و هم متحمل هزینه بالایی نشود، تهاجم زمینی محدود و موقت به هدف نابودی زرادخانه‌ها و کاهش توان‌مندی‌های حماس در غزه باشد. گرچه سایه تهدید، هم‌چنان بر فراز این رژیم خواهد بود

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات