بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۵۴۹۵۳

فرانسه: آینده غزه به اسرائیل ربطی ندارد

ادعاهای وزرای اسرائیل درباره «آینده غزه» و کوچاندن اجباری فلسطینیان، مخالفت وزیر خارجه فرانسه را در پی داشته است.

در شرایطی که تا روز جمعه (دیروز) ۲۲ هزار و ۶۰۰ فلسطینی شهید و ۸۵ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه آواره شده‌اند، فرانسه از اسرائیل خواست که از غیرنظامیان حفاظت کند.

وزیر خارجه فرانسه کاترین کولونا در مصاحبه با سی‌ان‌ان، خواستار اجرای قوانین بشردوستانه در جنگ اسرائیل علیه غزه و حفاظت از غیرنظامیان شد.

 

این اظهارنظر در حالی مطرح شده که همزمان با افزایش شمار شهدا در غزه، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه مارتین گریفیتس اعلام کرد که ۲.۳ میلیون فلسطینی، «برای زنده ماندن، با تهدیدات روزانه مواجه هستند».   

کولونا اظهارات اخیر برخی وزرای نتانیاهو درباره کوچاندن اجباری فلسطینیان را «غیرمسئولانه» خواند و گفت که این حرف‌ها، به نفع  اسرائیل هم نیست.

از نظر وی، برای پایان منازعه اسرائیل و فلسطین، «باید به اصول حقوق بین‌الملل برگردیم و به آن احترام بگذاریم». کولونا راهکار دو دولتی را «تنها گزینه پایدار»  خواند و گفت که غزه و کرانه باختری باید بخشی از یک دولت فلسطینی در آینده باشند.

 

ایتمار بن گویر و بزالل اسموتریچ وزرای امنیت داخلی و دارایی اسرائیل، طی روزهای گذشته بار دیگر خواستار کوچاندن اجباری ساکنان غزه شدند.

وزیر خارجه فرانسه در شرایطی که یمن در حمایت از غزه در حال مقابله با کشتی‌های اسرائیلی و ممانعت از عبور کشتی‌ها به مقصد فلسطین اشغالی است، او حملات در دریای سرخ را «یک مشکل بین‌المللی» توصیف کرد که باید به آن پرداخته شود.

او همچنین مدعی تعهد و تلاش فرانسه برای پرهیز از تشدید تنش‌ها در لبنان شد اما حمله تروریستی اسرائیل در شهادت «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم نکرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات