تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۵۳۷۶۴

مقام امنیتی اسرائیل: کاملا از حماس فریب خوردیم

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی می‌گوید سران حماس بعد از کشف شیوه‌ نفوذ ارتش این رژیم، جزئیات عملیات طوفان الاقصی را به دور از دستگاه اطلاعاتی اسرائیل میان خود رد و بدل کرده‌ و تل‌آویو را کاملا فریب دادند.

 یک مقام امنیتی اسرائیلی می‌گوید حماس پیش از انجام حمله هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اسرائیل را به‌خوبی فریب داده است.

روزنامه «جروزالم پست»، جمعه، نوشت: «برخی منابع امنیتی اسرائیل برآورد می‌کنند که سران حماس [از جمله] محمد ضیف [فرمانده کتائب القسام] و یحیی السنوار [رئیس حماس در غزه] از نظارت شدید دستگاه اطلاعات اسرائیل باخبر بوده‌اند و از شیوه‌هایی سِری برای انتقال پیام‌ها [میان خود] استفاده می‌کرده‌اند».

جروزالم پست در ادامه می‌افزاید: «منابع امنیتی بر این باورند که الضیف و السنوار علی‌رغم نظارت اطلاعاتی اسرائیل، پیام‌‌‌ها را میان خود رد و بدل می‌کرده‌اند».

براساس این گزارش، ارزیابی‌ها حاکی از آن است که حماس برای نفوذ در تاریخ هفتم ماه اکتبر «تدارکات دقیقی» انجام داده، به‌نحوی که یک مقام ارشد سرویس امنیتی اسرائیل آن را «فریب عالی» توصیف کرده است.

این مقام امنیتی درباره تاکتیک‌هایی که سران نظامی حماس برای انتقال پیام‌ استفاده کرده‌اند، می‌گوید: «احتمالا جزئیات، دستورالعمل‌های سری و احساسات کلی برای گفت‌و‌گوهای رودررو یا از طریق شیوه‌هایی دیگر نگاه داشته می‌شدند».

این مقام اسرائیلی که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، ادامه می‌دهد: «اگر به گذشته نگاهی بیندازیم، [متوجه می‌شویم] اطلاعات متوجه این مساله نشده و چیزی را در نظر نگرفته است. در غیر این صورت احتیاطا برای جلوگیری از تنش با غزه، سیستمی جایگزین تدارک می‌دید و مرزها را در روز پایانی تعطیلات بدون هیچ گونه پاسخ اساسی از زمین یا هوا [به حماس] بدون محافظ رها نمی‌کردند».

جروزالم پست اشاره می‌کند در عملیات «میوه استوایی» در سال ۲۰۱۸، گروهی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی دستگاه‌‌های شنود در پایگاه‌های حماس نصب کردند که دیری نپایید این دستگاه‌‌ها کشف شدند.

این روزنامه اسرائیلی تاکید می‌کند: «حماس گروه اسرائیلی را در خان یونس (جنوب نوار غزه) شناسایی می‌کند و برخی از زیرساخت‌ها در منطقه باقی می‌مانند و هدف گرفته می‌شوند».

جروزالم پست در ادامه می‌افزاید: «اما برخی از آن‌ها سالم ماندند و به دست حماس افتادند. به احتمال زیاد حماس با کمک ایران توانسته رمزهای تاکتیک‌های ارتش اسرائیل را بشکند».

این روزنامه صهیونیستی در ادامه این شکست را این طور توصیف می‌کند: «شکست عملیات، ارتش اسرائیل را از بسیاری از جهات کور کرد».

جروزالم پست در پایان تاکید می‌کند: «بعد از اتلاف و هدر دادن زمان، به نظر می‌رسد که این شکست راهبردی بوده و در حالی که ارتش اعتقاد داشته تصویر واضحی [از تحرکات دارد] اما چیزی جز نشانه‌های ضعیف ندیده و انتقال این نشانه‌ها (به مقام‌های ارشد این رژیم) با دشواری‌هایی مواجه بوده است».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات