صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۵۲۱۰۸

آمریکا بدنبال تجهیز ارتش رژیم صهیونیستی

از همان ساعات اولیه حمله جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی به مردم غزه، ایالات متحده آمریکا بصورت تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستاد و خود را شریک جنایات این رژیم در کشتار کودکان و زنان غزه اعلام کرد.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

از همان ساعات اولیه حمله جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی به مردم غزه، ایالات متحده آمریکا بصورت تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستاد و خود را شریک جنایات این رژیم در کشتار کودکان و زنان غزه اعلام کرد.

به اعتراف برخی از کارشناسان غربی بیمارستان المعمدانی غزه نیز با موشک‌های آمریکایی مورد هدف قرار گرفت. این وضعیت با حمایت نظامی_اطلاعاتی آمریکا شدت یافت تا اینکه در جریان سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی شاهد افزایش محموله کمک‌های نظامی آمریکا به ارتش رژیم کودکش بودیم. در همین زمینه نشریه پولیتیکو از تلاش‌های بیشتر آمریکا برای تجهیز ارتش اسراییل برای کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین خبر داد.

نشریه پولیتیکو به‌ نقل از سه منبع آگاه نوشت: یک تیم ویژه در وزارت دفاع ایالات متحده برای ارزیابی نیاز‌های کنونی ارتش اسرائیل و چگونگی تامین آن شروع به‌کار کرده است.

به‌نوشته پولیتیکو، تصمیم دولت آمریکا برای تامین تجهیزات نظامی برای ارتش اسرائیل در حالی پیگیری می‌شود که مراکز نظامی ایالات متحده تلاش می‌کنند تا تعهدات پیشین کاخ سفید به ارتش اوکراین را انجام دهند. به‌گفته منابع پولیتیکو، ارتش اسرائیل تاکنون بیش از هشت هزار مهمات و تجهیزات نظامی در عملیات‌های هوایی خود در نوار غزه استفاده کرده است.

به‌ نوشته این نشریه، با توجه به اینکه احتمال باز شدن یک جبهه جدید در مرز‌های شمالی با حزب‌الله لبنان نیز وجود دارد، دولت بنیامین نتانیاهو خواهان پُر کردن دوباره انبار‌های نظامی است.

اعتراف نشریه پولتیتکو در حالی صورت میگیرد که رفتار آمریکا در منطقه نشان می‌دهد که اسرائیل تنها اجراکننده سیاست‌های آمریکا در منطقه در بخصوص در نوار غزه است. این رویکرد ریشه در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا دارد که در دولت دمکرات بایدن سعی دارد از کشتار مردم غزه بهره‌برداری سیاسی کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات