صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۵۲۱۹۲

ایجاد ۲۵۰ هزار شغل خانگی در دولت سیزدهم

مشاغل خانگی در افزایش سرمایه تولید، رشد اقتصادی، کاهش شکاف طبقاتی و اصلاح ضریب جینی بسیار موثر است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعداد مشاغل خانگی به ۲۵۰ هزار شغل در 2 سال دولت سیزدهم خبر داد و گفت: سهم مشاغل خانگی از کل اشتغال تعهدشده دولت حدود ۱۵ درصد است و از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شده در کشور، ۱۵۰ هزار شغل مربوط به مشاغل خانگی است. سیدصولت مرتضوی اظهار کرد: مصوبات نهایی ما در این جلسه درباره ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی است.

مشاغل خانگی در افزایش سرمایه تولید، رشد اقتصادی، کاهش شکاف طبقاتی و اصلاح ضریب جینی بسیار موثر است و دلایل متعددی برای توسعه و گسترش مشاغل خانگی مطرح شده که از جمله آنها می‌توان به تسهیل معیشت خانوار و افزایش درآمد اشاره کرد.
 وی گفت: ورود زنان به بازار کار از سیاست‌های مهم دولت است و از اثرات مهم توجه به مشاغل خانگی کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری بانوان و افزایش حدود یک درصدی نرخ مشارکت بانوان در آمارهای بهار و تابستان ۱۴۰۲ است. مرتضوی گفت: کسانی که به مشاغل خانگی اشتغال دارند مقید به زمان نیستند و اعضای خانواده می‌توانند هر زمان که فراغتی داشته باشند به کسب‌وکار خانگی بپردازند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از مزایای راه‌اندازی مشاغل خانگی این است که هزینه‌های رفت و آمد و تردد و ترافیک را کاهش می‌دهد و به نوعی زمان را مدیریت می‌کند و در بحث استاد - شاگردی که در آن بعضا برداشت دیگری مطرح می‌شود اساسا مشاغل خانگی، هنرآموزی در خانواده را رونق می‌دهد. مرتضوی گفت: اگر رشته‌ها و رسته‌های مشاغل خانگی را تعریف کنیم به هزاران بلکه میلیون‌ها صنعت و فرصت شغلی خانگی خواهیم رسید. ‌ برخی کشورها هم که تولید ناخالص داخلی و ملی خود را افزایش داده و رشد تولید دارند بخشی از درآمدشان را از محل کارگاه‌های کوچک و منازل کسب می‌کنند، به نحوی که بسیاری از کشورها در حوزه صنایع خرد یا لوازم یدکی خودروها از قالب مشاغل خانگی استفاده می‌کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات