سیاسی >>  سیاسی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۵۲۵۲۴

نمادهایی که فروریخت

نماد‌هایی که سال‌های متمادی مثل یک پتک بر سر ملت‌ها حفظ کرده و هرکسی انتقادی می‌کرد او را محکوم به ارتجاع و بدترین شکل از صحنه خارج می‌ساختند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ حجت‌الاسلام علی معبودی تمای

تمدن غرب که قریب بر پانصد سال خودنمایی می‌کرد و مدعی بود اومانیسم بعنوان مبنای پذیرفته شده هم قابل اجرا است و هم دائمی می‌باشد و آینده جهان با تمدن غرب اداره خواهد شد چرا که پیشرفت‌های صنعتی و اقتصادی و فرهنگی محصول همین تمدن هست. و براساس انسان محوری شعار‌های زیبا و جذاب را مطرح و پس از جنگ‌های اول و دوم شورای امنیت و سازمان ملل کمیسیون‌های مانند یونیسف و بهداشت جهانی و حقوق بشر کنوانسیون دفاع از حقوق زنان و مثل منع اشاعه و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی دیوان بین‌الملل دادگستری یونسکو و ده‌ها کمیسیون و کمیته پر طمطراق راه انداختند و بودجه‌های هنگفتی هم بر ملت‌های جهان تحمیل کردند حال حوادثی که در ۳۶۰ کیلومتری مربع غزه مظلوم رخ می‌دهد تمام نماد‌های غرب فرو ریخته و بالاتر مدفون در زیر افکار انسان‌های دارای وجدان بیدار شده نماد‌هایی که سال‌های متمادی مثل یک پتک بر سر ملت‌ها حفظ کرده و هرکسی انتقادی می‌کرد او را محکوم به ارتجاع و بدترین شکل از صحنه خارج می‌ساختند.

نمونه‌ای از نمادها:
۱-محور بودن انسان، یعنی برخوردار از زندگی توام با راحتی، خوشی و آسودگی سوال آیا مردم ساکن در غزه انسان نبودن و نیازمند به زندگی توام با راحتی و آسودگی نداشتند.

۲-یونیسف مدافع سرسخت کودکان، آیا یونیسف نمی‌بیند تعداد زیادی از شهدای فلسطین در عملیات وحشیانه رژیم غاصب کودکان بی‌گناه هستند و آیا روح و جسم این معصوم‌ها آسیب ندیده و اگر همین وضعیت در یکی از کشور‌های غربی اتفاق می‌افتد بوق‌های عالم گوش جهان را کر میکرد.

۳-کنواسیون دفاع از حقوق زنان کجای قضیه هست چطور در مرگ مشکوک یک دختر در ایران همه به خط و فریاد پایمال شدن حقوق زن شدند و یا در یک محکومیت مسلم یک زن در ایران صد‌ها مطلب نوشته و گفتند و صدای وامصیبتا را در جهان به راه انداختن آیا زنان غزه‌ای که مظلومانه شهید می‌شوند و تعدادی قطع عضو و گروهی بیوه و کثیری صدمات روحی و روانی دیدن دارای حقوق نبودند.

۴-یونسکو متولی مکان‌های فرهنگی و مذهبی و تاریخی نمی‌بینند چگونه رژیم جعلی به مساجد و کلیسا‌های تاریخی رحم نمی‌کند

۵-دیوان بین‌الملل دادگستری سازمان ملل که موظف بر محاکمه جنایتکاران علیه بشریت هست جنایت‌های وحشیانه و غیر انسانی رژیم جعلی را مشاهده نمی‌کنند.

۶-و بالاخره شورای امنیت که رسالت تامین امنیت جهانی را با خود یدک می‌کشد آیا فقط برای کشور‌هایی که نوکری آنها را دارد مهم است و مردم مظلوم و زجرکشیده فلسطین امنیت نمی‌خواهد و آیا نباید مرگ نماد‌های تولید شده توسط تمدن غرب را بازگو کرد و لذا بر جهانیان لازم هست تعریف، ساختار و سازمان جدیدی برای انسانیت نوشته و نماد‌های تمدن بظاهر زیبا و در واقع سمی و کشنده را بر زباله‌دان‌ها بریزند و به یقین آن روز نزدیک است جامعه بشری از شر مار‌های خوش خط و خال رها شوند. انشاالله.

حجت الاسلام علی معبودی تمای
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین ۱۴۰۲/۰۸/۰۶

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات