صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۵۲۴۵۰

نسل‌کشی فلسطینیان؛ این‌بار با منابع مالی امارات

امارات و دیگر کشور‌های عادی‌ساز (بحرین و مراکش) در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۲۵٪ صادرات اسلحه اسرائیل (معادل ۱۲.۵ میلیارد دلار) را به خود اختصاص داده‌اند.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

همزمان با سه سالگی اعلام رسمی عادی‌سازی امارات، تارنمای «الإمارات ۷۱»، در یادداشتی به بررسی روابط نظامی این کشور با اسرائیل، به ویژه شرکت‌هایی که تسلیحات آن‌ها در فلسطین استفاده می‌شود، پرداخته است.

در این یادداشت آمده:
امارات یک سرمایه‌گذار فعال در صنایع امنیتی-دفاعی اسرائیل به شمار می‌رود؛ و نهاد‌هایی مانند صندوق «مبادله»، صندوق سرمایه‌گذاری ابوظبی، و شرکت G۴۲ در این زمینه فعال هستند. این کشور سال ۲۰۲۱ مبلغ ۱۰ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های راهبردی اسرائیل اختصاص داد.

امارات و دیگر کشور‌های عادی‌ساز (بحرین و مراکش) در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۲۵٪ صادرات اسلحه اسرائیل (معادل ۱۲.۵ میلیارد دلار) را به خود اختصاص داده‌اند. بیشتر شرکت‌های اسرائیلی که امارات با آن‌ها در ارتباط است، حامی مستقیم شرکت‌های توسعه‌دهنده فناوری امنیت نظامی این رژیم هستند.

از دیگر سو، پس از توافقات عادی‌سازی، ده‌ها شرکت امنیتی-نظامی اسرائیلی، مانند «اِلبیت سیستمز» و «رافائل» در امارات شعبه باز کردند. در هرکدام از جنگ‌های غزه، فروش این شرکت‌ها با افزایش قابل توجهی مواجه می‌شود. بدین ترتیب، آنچه امارات یک اقدام امنیتی و توافق سرمایه‌گذاری در فناوری امنیت و اسلحه با اسرائیل می‌خواند، به یک اقدام متجاوزانه تبدیل شده که سرزمین‌های بیشتری از فلسطینیان را به نفع شهرک‌نشینان بلعیده و علیه آنان جنگ نسل‌کشی راه انداخته است.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات