بین الملل >>  غرب آسیاوشمال آفریقا >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۵۳۴۲۸

تأکید سران اردن و مصر بر ضرورت برقراری آتش‌بس دائمی در غزه

شاه اردن در سفری به قاهره پایتخت مصر با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات غزه گفت‌وگو کرد.

 «عبدالله دوم» شاه اردن روز چهارشنبه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در قاهره دیدار و درباره غزه گفت‌وگو کرد. 

دو طرف در این دیدار از حصول توافق آتش‌بس انسانی در نوار غزه استقبال و بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس دائمی و فراهم کردن زمینه ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه تأکید کردند. 

پس از گذشت ۴۷ روز درگیری میان مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی، کابینه تل‌آویو بامداد امروز چهارشنبه با توافق آتش‌بس در غزه موافقت کرد؛ مقامات دولت آمریکایی از میانجی‌گری‌های قطر و مصر در این پرونده تشکر کردند.

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، عبدالله دوم و السیسی همچنین مخالفت خود را با سیاست‌های گرسنه‌سازی، مجازات جمعی ملت فلسطین و هر گونه تلاش برای کوچاندن ساکنان غزه اعلام کردند.

دو طرف حمایت اردن و مصر از فلسطینیان و ضرورت اقدام جامعه جهانی برای استفاده از فرصت آتش‌بس کنونی جهت ارسال کمک‌ها به غزه و کاهش درد و رنج مردم این منطقه را مورد تأکید قرار دادند. 

سران اردن و مصر همچنین تلاش برای احیای روند سیاسی با هدف دستیابی به حل‌وفصل فراگیر و عادلانه مسئله فلسطین از طریق راه‌حل دو دولتی را ضروری خواندند. 

شاه اردن در این دیدار درباره خطرات تشدید حملات رژیم صهیونیستی در قدس و کرانه باختری و افزایش خشونت شهرک‌نشینان نیز هشدار داد. 

برچسب ها: اردن ، مصر ، غزه
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات