صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۵۳۴۱۶

اسرائیل ناچار به آتش‌بس شد

در حال حاضر قرار است شاهد آتش‌بس دو مرحله‌ای باشیم تا در این فرصت و مهلت تعیین شده مواد غذایی، دارو، تجهیزات پزشکی و کمک‌های انسان دوستانه به غزه برسد
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ حسن هانی‌زاده

بعد از گذشت ۴۵ روز از وقوع عملیات طوفان‌الاقصی و شکست اطلاعاتی و نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و بمباران‌های وحشیانه ارتش صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه رژیم کودک‌کش غاصب در نهایت در برابر حماس و جهاد اسلامی ناچار شد پرچم سفید را بالا ببرد به طوری که اینک ناچار شده در برابر رزمندگان فلسطینی مقوله آتش‌بس را بپذیرد و تسلیم شود.

آنچه در این‌باره حائز اهمیت است اینکه در حال حاضر قرار است شاهد آتش‌بس دو مرحله‌ای باشیم تا در این فرصت و مهلت تعیین شده مواد غذایی، دارو، تجهیزات پزشکی و کمک‌های انسان دوستانه به غزه برسد. همچنین در طول این مدت اسرا و غیرنظامیانی که در دست حماس هستند آزاد می‌شوند و در مقابل آزادی این گروه، شماری از اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی نیز آزاد می‌گردند.

در این موضوع تردیدی نیست که رژیم غاصب و کودک‌کش خود را برای تحرکانی بعد از آتش‌بس آماده کند به این معنا که ترور‌ها را به صورت فردی علیه رهبران حماس کلید میزند و حماس و جهاد اسلامی و رهبران این دو جنبش مبارز را در معرض ترور‌های کور قرار خواهد داد لذا رهبران حماس باید متوجه این مهم باشند که رژیم صهیونیستی تحت هیچ شرایطی شکست را نمی‌پذیرد و شیوه‌های دیگری از جمله ترور شخصیت‌های تاثیرگذار در جهاد اسلامی و حماس و محور مقاومت در دستور کار خود قرار می‌دهد.

به هر حال برایند عملیات طوفان الاقصی و خروجی این عملیات تا کنون برای رژیم صهیونیستی در طول بیش از ۴۰ روز گذشته ۲۰۰۰ کشته و ۷۰۰۰ زخمی از دست دادن بیش از ۱۸۰ تانک مرکاوا بوده است. افزایش خسارت و تلفات جانی و خسارت مالی به رژیم صهیونیستی در طول این عملیات را می‌توان در طول ۷۰ سال گذشته بی‌سابقه تلقی کرد به همین دلیل به نظر می‌رسد علی‌رغم اینکه رژیم صهیونیستی بمباران‌ها علیه مردم مظلوم غزه را تداوم داده و ممکن است در آینده رژیم صهیونیستی همچنان مردم غزه را تحت بمباران‌های شدید قرار دهد، اما این رژیم متحمل خسارت‌های فراوانی شده است.

آنچه در این موضوع حائز اهمیت است اینکه عملیات طوفان الاقصی بزرگترین شکست رژیم صهیونیستی در طی دهه‌های گذشته ثبت شده و به شمار می‌رود به گونه‌ای که رژیم صهیونیستی را وارد یک چرخه فروپاشی کرده است. در حقیقت گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از یک میلیون نفر از یهودیان دارای تابعیت دوگانه قصد دارند در آینده نه چندان دور اراضی اشغالی را به سمت آمریکا و اروپا ترک کنند موضوعی که به فروپاشی هر چه سریعتر رژیم صهیونیستی منجر می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات