صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۵۴۷۴۴

سوپرجام ترکیه در عربستان تنش‌آفرین شد!

دیدار فینال سوپرجام ترکیه که قرار بود جمعه‌شب در عربستان برگزار شود، در پی اختلاف دو تیم با نهاد‌های سعودی لغو شد.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

بنابه گزارش‌ها، مقامات سعودی با لباس منقش به عکس آتاترک، پخش سرود ملی و بالابردن پرچم ترکیه مخالفت کرده‌اند. پافشاری بازیکنان و هواداران ترکیه‌ای و از آن سو نهاد‌های سعودی، در نهایت منجر به لغو بازی گالاتاسرای و فنرباغچه شد.

این دو تیم و فدراسیون فوتبال ترکیه در بیانیه‌ای مشترک گفتند «سوپرکاپ ۲۰۲۳ درپی برخی مشکلات در برگزاری، و با تصمیم مشترک، به تعویق افتاد». این بیانیه همچنین بدون نام‌بردن از عربستان، از تلاش‌های انجام گرفته برای میزبانی این رویداد تقدیر کرده است.

اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد، و فدراسیون فوتبال سعودی خواستار غرامت ۴۰ میلیون دلاری از فدراسیون ترکیه بخاطر لغو این دیدار شد. گفته می‌شود ریاض برای میزبانی سوپرجام ترکیه، ۱۰۰۰ میلیارد تومان، معادل یک ماه برگزاری بازی‌های لیگ عربستان هزینه کرده بود.

همچنین بنابه ادعای شبکه Oda، در پی این رویداد، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه نیز از رئیس فدراسیون فوتبال این کشور خواسته استعفا دهد. همچنین به گزارش رسانه سعودی الشرق الاوسط، یک شبکه ورزشی مشهور ترکیه، در حمایت از دو تیم، تا اطلاع ثانوی پخش زنده لیگ عربستان را قطع کرده است.

بااین‌حال، رسانه‌های سعودی و عربی، ویدئویی از برافراشتن تصاویر آتاترک در برابر سفارت عربستان منتشر کرده‌اند که نشان از ادامه تنش میان دو کشور دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات