درحالی که یک کمپین بسیار گسترده ضدایرانی برای تحریم همه جانبه انتخابات ۱۴۰۲ شکل گرفته بود و علیرغم آنکه برخی گروهها و اشخاص رادیکال در داخل نیز تلویحاً با آن همراهی کردند، اما آمارهای مشارکت حدود ۲۵ میلیون نفری در انتخابات حکایت از شکست قطعی این کمپین دارد.
این کمپین مدعی بود که مشارکت در انتخابات ایران بسیار پایین خواهد بود، اما مشارکتی نزدیک با انتخابات ۱۳۹۸، آنهم بعد از یک جنگ روانی تمام عیار علیه ملت ایران در سال ۱۴۰۱ نشان داد که اولین برداشت از انتخابات باید شکست جریان ضدایران باشد. مردم علیرغم گله مندیهای فراوان اقتصادی و علیرغم آنکه گروههای سیاسی در برخی استانها نتوانستند رقابت ایجابی قدرتمندی را پایه ریزی کنند، اما مشارکت پرشوری رقم زدند و صفهای قابل توجه انتخابات حتی تا آخرین لحظات روز ۱۱ اسفند ادامه داشت.
مهمترین پیام مردم این است که گلهمندیهای جدی اقتصادی و اجتماعی اگرچه جدی است، اما این مردم در مخالفت با جریان ضد ایران و شکست دادن آن از بسیاری از مسولان کشور و نیز گروههای انتخاباتی جلوتر است.