بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۵۳۰۳۷

قدرت‌نمایی حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی؛ چند مقر نظامی اسرائیلی هدف قرار گرفت

مقاومت لبنان امروز در پاسخ به جنایات مستمر تل‌آویو علیه غزه و هدف قراردادن مناطق مسکونی در جنوب لبنان، چندین مقر نظامی اشغالگران را در جبهه شمالی فلسطین اشغالی هدف قرار داد.

صبح امروز ارتش رژیم صهیونیستی، اقدام به حمله توپخانه‌ای به اطراف شهرک‌های  مسکونی «عیتا الشعب» و «الجبین» واقع در جنوب لبنان کرد، امری که با پاسخ شدید مقاومت همراه شد.

حزب‌الله لبنان، امروز (دوشنبه، ۱۳ نوامبر)، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم پایدار فلسطین در نوار غزه و حمایت از مقاومت قهرمانانه و شریف آنها، در ساعت ۱۰:۳۵ صبح امروز، نیروی پیاده‌نظامی رژیم صهیونیستی را در «الضهیره» با موشک هدف قرار داده است و این موشک‌ها با دقت به هدف اصابت کرده است. 

لحظاتی بعد، رادیو «ارتش اسرائیل» اعلام کرد که امروز ۱۸ خمپاره از جنوب لبنان به سوی منطقه «عرب العرامشه» در الجلیل شلیک شد و نیز شهرک «نتوعا» با راکت‌های ضدزره هدف قرار گرفت. 

 خبرنگار شبکه المیادین نیز گزارش داد که تصاعد دود از پایگاه نظامی «بیاض بلیدا» نشان از اصابت مستقیم موشک مقاومت به این پایگاه دارد.

منابع رسانه‌ای همچنین گزارش دادند که حزب الله لبنان امروز،  پایگاه صهیونیستی المرج مقابل منطقه مرکبا واقع در جنوب لبنان و شهرک صهیونیستی مرگلیوت را هدف قرار داد. 

در سایه تشدید درگیری‌ها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی، رسانه‌های اسرائیلی، از ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌‌نشین نزدیک مرزهای شمالی فلسطین اشغالی خواستند که تا اطلاع‌ ثانوی در پناهگاه‌های خود باقی بمانند. 

مقاومت اسلامی لبنان در ادامه اعلام کرد ساعت ۱۱ امروز به وقت محلی، گروهی از نیروهای پیاده‌نظام رژیم صهیونیستی را در مجاورت پادگان «برانیت» با استفاده از راکت‌های هدایت‌شونده هدف حمله قرار داده و شماری از اشغالگران در این حمله کشته و زخمی شدند. حدود ساعت ۱۲:۳۰ ظهر  امروز نیز مقر نظامی «الراهب» را با استفاده از تسلیحات مناسبت هدف  قرار داده است.

حزب‌الله لبنان، چند روزی است که نیروهای پیاده و نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار می‌دهد و تاکنون تلفات زیادی به ارتش اشغالگر وارد کرده است. 

رسانه‌های اسرائیلی، امروز با اعتراف به افزایش ناامیدی در میان شهرک‌نشینان و نظامیان اسرائیلی به دلیل حملات مقاومت لبنان، اذعان داشتند که در حمله روز گذشته حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی، 22 شهرک‌نشین و نظامی زخمی و دست‌کم 10 نظامی و شهرک‌نشین کشته شده‌اند. 

این رسانه‌ها، روز گذشته را «پرتلاطم‌ترین روز از آغاز نبرد در جبهه شمال» توصیف کردند و مدعی شدند:« حزب‌الله هشدارهای یوآو گالانت و خط قرمز‌هایی که او از آن سخن گفته بود را نادیده گرفت و حملات حزب الله مایه شرمساری در سطح "ملی" [داخلی] اسرائیل است».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات