اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۵۹۵۹۴

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: رکورد بی‌سابقه دولت سیزدهم در اجرای پروژه‌های آماده‌سازی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پروژه‌های آماده‌سازی طرح نهضت ملی مسکن برای بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در کشور، اجرای این میزان پروژه آماده‌سازی را در دولت‌های گذشته بی‌سابقه است.

از سازمان ملی زمین و مسکن، «ارسلان مالکی» در نشست پیگیری و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن، با تاکید بر اهمیت انجام مطالعات کیفی و فنی در اجرای پروژه‌های این طرح، افزود: پیش‌بینی‌های لازم برای رعایت کیفیت و استاندارد در طراحی و اجرای آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن انجام شده و ادارات کل راه و شهرسازی موظف به رعایت این الزامات هستند.

وی گفت: بدون تاییدیه‌های کیفی و فنی پیش‌بینی شده در کمیته‌های فنی طرح‌های آماده‌سازی زمین، هیچ مجوز ساختی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تعلق نمی‌گیرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه توضیح داد: در تهیه طرح‌ برای پروژه‌های آماده‌سازی زمین نهضت ملی مسکن، تاییدیه اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تراز اول کشور در رشته‌های شهرسازی، راه و ترابری، عمران، هیدرولوژی و ژئوتکنیک در قالب اعضای اصلی کمیته‌های فنی بررسی و تصویب طرح‌های آماده‌سازی زمین، پیش‌بینی شده تا پروژه‌ها با آخرین استانداردها و نهایت سطح کیفیت و در شان مردم کشورمان ساخته شوند.

وی، انجام مطالعات فاز ۱ و ۲ آماده‌سازی زمین و تصویب آن در کمیته فنی طرح‌های آماده‌سازی زمین را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: از دیگر سیاست‌های سازمان برای تسریع در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن‌، تفویض اختیارات لازم به ادارات کل راه و شهرسازی برای بررسی و تصویب طرح‌های آماده‌سازی زمین با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه‌های بومی استان است.

مالکی، حضور شرکت‌های مشاور ذی‌صلاح در طراحی و اجرای پروژه‌های آماده‌سازی زمین و مسکن را از دیگر سیاست‌ها برای بالا بردن کیفیت ساخت و ساز دانست و اعلام‌کرد: وجود مشاوران ذی‌صلاح به‌منظور حفظ یکپارچگی پروژه‌ها و اطمینان از روند درست امور و هدایت و نظارت کلی در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن مدنظر قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات