صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۵۸۲۲۶

کریدور آی‌مک همچنان مورد تاکید هند و امارات

با وجود جنگ در غزه و التهاب در خاورمیانه، هند و امارات متحده عربی کار بر روی اولین مرحله از کریدور اقتصادی هند-خاورمیانه-اروپا (IMEEC) را آغاز کردند. انتظار می‌رود نشست رسمی تا ۱۵ می‌برگزار شود.
به گزارش هندوستان تایمز، پس از اینکه نخست وزیر نارندرا مودی در ۱۴ فوریه با شیخ محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی، توافقنامه چارچوب بین دولتی در مورد IMEEC را امضا کرد، دو کشور تصمیم گرفتند دور اول نشست‌ها را در ماه آینده برگزار کنند. این کریدور نه تنهعلاوه بر اتصال هند با اروپا، تجارت دوجانبه با امارات را که در حال حاضر ۸۵ میلیارد دلار است را نیز افزایش می‌دهد.
توضیح: کریدور آی‌مک (عرب‌مِد) که به عنوان مسیری جایگزین برای تنگه هرمز و طرح جاده ابریشم چین معرفی شده بود، به نظر می‌رسد که با وقوع جنگ غزه به حاشیه رانده شد. در ماه‌های گذشته نیز سفر وزیر خارجه هند به ایران و پیگیری وضعیت بندر ترانزیتی چابهار نشان از اهمیت راه‌های جایگزین برای هند داشت. با این حال، کریدور آی‌مک همچنان به عنوان یک طرح مورد حمایت امریکا، همچنان وجود دارد و امارات نیز به عنوان اولین حلقه زنجیره خلیج فارسی این ابتکار، و با توجه به جایگاه ویژه‌اش در خط جنوبی خلیج فارس، بر ادامه و تعمیق همکاری با هند تاکید بسیار دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات