صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۶۰۲۸۶

حمله به رفح بایدن را تحت فشار می‌گذارد؟

آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد حدود یک میلیون نفر طی 3 هفته اخیر از شهر رفح آواره شده‌اند و در بحبوحه بمباران‌ها، کمبود آب و غذا و انباشت زباله‌ها هیچ مکان امنی برای رفتن به آنجا وجود ندارد
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل
در پی جنایت رژیم صهیونیستی در رفح، وبگاه آکسیوس به نقل از ۲ مقام آمریکایی که نام آنها را فاش نکرد، گزارش داد دولت جو بایدن همچنان در حال ارزیابی این موضوع است که آیا رژیم صهیونیستی با حمله‌ به اردوگاه آوارگان در رفح، از «خط قرمز» جو بایدن گذشته است یا خیر. بایدن اوایل ماه جاری میلادی تهدید کرده بود در صورت حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح که پناهگاه آوارگان فلسطینی محسوب می‌شود، تحویل برخی تسلیحات به تل‌آویو را متوقف خواهد کرد. طبق این گزارش، مقامات آمریکا در این باره اعلام کردند بحران انسانی در نتیجه جابه‌جایی گسترده و اجباری غیرنظامیان از رفح، ممکن است به معنای نقض خط قرمز اعلام شده توسط بایدن باشد. یک مقام آمریکایی که حاضر به افشای نامش نشده است، در این باره به آکسیوس اعلام کرد کاخ سفید در حال بررسی این موضوع است که دقیقا چه اتفاقی افتاده است تا در نهایت درباره عملی کردن یا نکردن تهدید بایدن تصمیم‌گیری شود.
 
آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد حدود یک میلیون نفر طی 3 هفته اخیر از شهر رفح آواره شده‌اند و در بحبوحه بمباران‌ها، کمبود آب و غذا و انباشت زباله‌ها هیچ مکان امنی برای رفتن به آنجا وجود ندارد. بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، آنروا همچنین اعلام کرد ارائه کمک و محافظت از ساکنان نوار غزه تقریبا غیرممکن شده است. از سوی دیگر، پزشکان بدون مرز حمله خونین رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در شهر رفح را محکوم و اعلام کردند حمله رژیم اشغالگر به اردوگاه آوارگان در منطقه امن نشان‌دهنده بی‌توجهی کامل به زندگی غیرنظامیان است. سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد با تداوم خشونت در شهر رفح حدود یک میلیون آواره بار دیگر در جست‌وجوی امنیت از دست رفته هستند. سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کرد: بستن مرزهای رفح و کمبود سوخت و کمک‌ها باعث شده ما قادر به حمایت از سیستم بهداشتی در این منطقه نباشیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات