صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۶۰۳۸۵

مجلس دوازدهم باید در تعامل با دستگاه دیپلماسی کشور هدفگذاری جدید داشته باشد

محمد خوش‌سیما نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ انسجام و هم‌افزایی بین نمایندگان و نیز همراهی با دولت جدید نقش بسیار تعیین کننده‌ای در ارتقای نظام جمهوری اسلامی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ گفتگو با محمد خوش سیما

مجلس دوازدهم در برهه بسیار تعیین‌کننده‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی تشکیل شد و در این میان یکی از موضوعات مهم، تعیین تکلیف برای بزنگاه‌های اقتصادی و حرکت به سمت رونق تولید است. در حال حاضر مهم‌ترین مشکل کنونی جامعه تورم، گرانی و مشکلات اقتصادی است و شاید مهم‌ترین سوال نزد افکار عمومی این باشد که مجلس دوازدهم در موضوعات کلان اقتصادی چه سمت و سویی را دنبال خواهد کرد. برای پاسخ به این سوال و دریافت این مساله که اساساً بهارستان چه اولویت‌هایی را پیش روی خود دارد؛ با «محمد خوش‌سیما نماینده مردم گرمی و انگوت» به گفتگو نشستیم.

وی با بیان اینکه باید مجلسی مقتدر شکل بگیرد به بصیرت گفت: «حفظ انسجام و هم‌افزایی بین نمایندگان و نیز همراهی با دولت جدید نقش بسیار تعیین کننده‌ای در ارتقای نظام جمهوری اسلامی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت. قطع به یقین مساله اقتصاد موضوع پیچیده‌ای است که مجلس و دولت جدید با آن مواجه خواهند بود بنابراین با توجه به اینکه شهید رئیسی سه سال امیدوارکننده را پشت سر گذاشته بود؛ نیازمند آن هستیم که با جدیت و هماهنگی میان قوا، در پیشبرد اهداف کلان به خصوص اقتصاد تلاش کنیم.»

این نماینده مجلس با تاکید بر این امر که اولویت مجلس دوازدهم باید مبتنی بر عقلانیت و عدالت باشد؛ اذعان کرد: «نمایندگان مجلس دوازدهم باید به این نکته مهم توجه کنند که شرایط امروز ما نیازمند باور جدی برای ایجاد همکاری و هم افزایی است و از آنجا که اولویت مهم کشور را مباحث اقتصادی می‌دانیم، باید تلاش و با رویکرد مناسب در سیاست خارجی و گشایش اقتصادی با کشور‌های همسایه، این امر را به درستی مدیریت کنیم.»

خوش‌سیما در ادامه خاطرنشان کرد: «در ۴ دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نظامی ناعادلانه بر روابط بین الملل حاکم بود و این بی عدالتی میان ۸ سال دفاع مقدس و حمله صدام به کویت به خوبی مشهود است. در یک پیشینه چند دهه‌ای رویکرد ظالمانه کشور‌ها و وضع تحریم علیه ملت ایران را مشاهده کرده‌ایم بنابراین دستگاه سیاست خارجی کشور ما باید به یک نقد شفاف نسبت به این پیشینه بپردازد تا اثبات کند نظام کنونی قابل دوام نیست لذا مجلس دوازدهم در تعامل با دستگاه دیپلماسی کشور و حوزه‌های تاثیرگذار در تدوین سیاست خارجی باید هدفگذاری‌های جدید داشته باشد.»

وی به دیگر اولویت‌های مهم که پیش روی مجلس دوازدهم است اشاره کرد و گفت: «در بحث مبارزه با فساد، مجلس باید گلوگاه‌هایی که توسط قوه قضائیه شناسایی می‌شود، را از بین ببرد. نکته مهم دیگر که باید مورد توجه بهارستانی‌ها باشد، مبارزه با گرانی است که باید در زمینه سیاست ارزی، نوسانات ارزی و حذف ارز از مبادلات اقتصادی به درستی عمل کنند.»

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: «باید در مجلس دوازدهم ابعاد نظارتی مجلس تقویت پیدا کند، چون قوانین به اندازه کافی وجود دارد به همین دلیل نمایندگان باید سیاستگذاری‌ها، اولویت‌ها و موضوعات محوری را بررسی و در دستور کار خود قرار دهند تا در همین ابتدای امر بتوانند به درستی سررشته امور کشور را به دست گیرند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات