صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۴۷۴۴۴

روند انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان به کجا انجامید؟

 منابع لبنانی به آخرین روند مربوط به انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور پرداختند.

روند انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان به کجا انجامید؟

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی به نتایج سفر اسقف مارونی‌های لبنان به فرانسه و تحرکات آن برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان پرداخته و آورده است: طی ساعات گذشته، رخداد مهم و اساسی در پرونده ریاست جمهوری پس از سفر پاتریک بشار الراعی به واتیکان و فرانسه، گشودن کانال گفتگو میان همه طرف‌ها بود.

این در شرایطی است که امیدی به برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور در آینده نزدیک نیست.

منابع نزدیک به بکرکی (مقر مسیحیان مارونی لبنان )که پرونده ریاست جمهوری را با مقامات واتیکان بررسی کرده بودند، از آنها خواسته اند به منظور فراهم شدن زمینه دور جدیدی از گفتگوها برای توافق بر سر نامزد ریاست جمهوری و محدود نکردن تلاش های خود به ترغیب نمایندگان برای نهایی کردن انتخاب فرنجیه، نزد پاریس پادرمیانی کنند.

بشاره راعی در همین راستا گفت: واتیکان و فرانسه از من خواسته‌اند که با دیگر مولفه‌ها در داخل بر سر نامزد ریاست جمهوری گفتگو کنیم. ارتباط دائمی با رئیس مجلس  وجود دارد و در خصوص پرونده ریاست جمهوری با او رایزنی خواهد شد و علاوه بر این با همه نیروها از جمله حزب الله هم در این رابطه تماس هایی برقرار خواهد شد.

منابع سیاسی اعلام کردند: اسقف مارونی‌های لبنان این توصیه را از واتیکان دریافت کرده است که در خصومت با حزب الله یا شیعیان زیاده روی نکند و این که پرونده ریاست جمهوری لبنان باید از طریق توافق با همه احزاب لبنانی دنبال شود.

الاخبار گزارش داد: این درحالی است که اطلاعاتی درباره امکان دیدار الراعی با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان وجود دارد تا الراعی از رئیس پارلمان بخواهد که جلسه انتخاب رئیس جمهور را برگزار کند.

در حالی که حزب الله و جنبش امل لبنان حمایت خود را از سلیمان فرنجیه برای تصدی پست ریاست جمهوری اعلام کرده اند، جناح مقابل از دستیابی به توافق بر سرمعرفی «جهاد ازعور» به عنوان نامزد خود برای تصدی این پست خبر دادند.

 

منبع:‌ تسنيم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات