بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۶۱۲۱۴

دیدار سفیر ایران با ولیعهد عربستان

سفیر ایران در ریاض با ولیعهد عربستان سعودی دیدار و رایزنی کرد.

 علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در منطقه منا در مکه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار در مراسم سالانه استقبال بن سلمان از مقامات دولتی و شاهزادگان سعودی، شخصیت‌های اسلامی، مهمانان پادشاه این کشور، مهمانان مقامات دولتی و روسای هیات‌ها و دفاتر امور حج در قصر منا انجام شد.

عنایتی در این دیدار از خدمات رسانی به حجاج بیت الله الحرام و همچنین ابراز همدردی و اعزام هیات برای بزرگداشت شهدای خدمت از ولیعهد سعودی تشکر کرد.

پیشتر عنایتی در گفتگو با تسنیم در خصوص روابط دوجانبه ایران و عربستان گفت: ما در حوزه مناسبات دوجانبه پیشرفت‌های بسیار خوبی را داشتیم. هیئت‌های متعددی بین دو کشور تبادل شدند و هر یک از طرفین در اجلاس‌ها و نشست‌های طرف مقابل شرکت کرده و توانستند در حاشیه این دیدارها با مسئولان کشوری طرف مقابل هم ملاقات‌هایی را داشته باشند. به این ترتیب راه آمد و رفت بین دو کشور در قالب نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کاملا فراهم است و ما طی سال گذشته بیش از 20 هیئت بین طرفین تبادل شده است. 

وی افزود: شکل این تبادل، نشست‌های چندجانبه بوده ولی در حاشیه این نشست‌های چندجانبه دیدارهای دوجانبه‌ای هم صورت گرفت و آخرین آن ملاقات وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان با وزیر اقتصاد و برنامه ریزی عربستان بوده است. همچنین پروازهای عمره بین طرفین برقرار شده و عمره گزاران ما موفق شدند بعد از 9 سال به عمره مشرف بشوند. جای عمره گزاران ایرانی کاملا خالی بود و این روند از سر گرفته شد. به طور مشخص بعد از انجام عملیات حج، پروازهای عمره می‌تواند ادامه پیدا کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات