صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۶۱۷۲۳

تبلیغات دور دوم انتخابات از چه‌زمانی شروع می‌شود؟

انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم روز گذشته برگزار شد و سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم رفتند.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری روز گذشته از ساعت 8 الی 24 در 58 هزار شعبه داخل و 344 شعبه در خارج از کشور برگزار شد.

ستاد انتخابات کشور دقایقی پیش بود که نتایج رسمی انتخابات را اعلام کرد و هیچ‌کدام از نامزدها نتوانست 50 درصد + یک رأی را کسب کند. طبق این اعلام، آقایان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به‌ترتیب با 10415191 و 9473298 رأی به دور دوم رفتند تا سرانجام تشکیل دولت چهاردهم به نیمه تیرماه 1403 برسد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: تأیید صحت انتخابات به‌عهده شورای نگهبان است و پس از تأیید شورا، دور دوم انتخابات جمعه 15 تیرماه 1403 برگزار خواهد شد.

طبق ماده 67 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری "فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از تاریخ اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا 24 ساعت قبل از آغاز اخذ مرحله دوم ادامه خواهد یافت."

ستاد انتخابات کشور دقایقی پیش اعلام کرد: بعد از تأیید صحت انتخابات و اعلام اسامی دو نفری که در دور دوم رقابت می‌کنند، با اعلام وزارت کشور تبلیغات آغاز می‌شود و زمان‌بندی تبلیغات نیز طبق جدول زمان‌بندی به‌گونه‌ای است که تا 24 ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری خواهد بود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله رئیسی و همراهانش 30 اردیبهشت 1403 در سانحه بالگرد به شهادت رسیدند و طبق اصول 131 و 132 قانون اساسی، معاون اول رئیس‌جمهور (محمد مخبر) با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری و مدیر قوه مجریه منصوب و مأمور شد تا با همراهی سران قوای مقننه و قضاییه انتخابات را نهایتاً ظرف مدت 50 روز برگزار کنند.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات