تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۶۱۹۷۹

تشدید تنش بین وزیر امنیت نتانیاهو و دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی

اختلافات بین کابینه حاکم و دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی ادامه‌دارد و وزیر امنیت داخلی این رژیم، پرونده‌سازی دستگاه قضائی برای خود را شرم‌آور توصیف کرد.

به نقل از از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «آمیت آیزمن» دادستان ایالتی رژیم صهیونیستی از «گالی باهاراو میارا» دادستان کل این رژیم خواست تا مجوز تحقیقات جنایی درباره اظهارات تحریک آمیز «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی صادر شود.

بن گویر در واکنش به این اقدام دادستان ایالتی، آن را شرم آور و دخالت دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی در کار خود دانست.

وی همچنین به سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» نیز حمله کرد و گفت: رئیس شاباک و دادستان ایالتی به جای اینکه دنبال ترور (به زعم بن گویر) مجرمان در غزه باشند، دنبال ترور یک وزیر اسرائیلی هستند. آنها بدانند به خواسته خود نخواهند رسید.

از زمان روی کار آمدن کابینه نتانیاهو، جنگ قدرت بین دستگاه قضائی و کابینه رژیم اشغالگر تشدید شده است. کابینه سعی کرد با ارائه لایحه تغییرات قضائی، قدرت دستگاه قضائی را کاهش داد اما عملیات طوفان الاقصی و اعتراضات توده صهیونیست‌ها این طرح را ناکام گذاشت.

دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی، اظهارات اعضای تندرو کابینه نتانیاهو را عامل افشای ماهیت جنایتکار این رژیم در افکار عمومی و حتی محکوم شدن این رژیم در نهادهای بین المللی می داند و به همین خاطر تلاش می کند تا این عناصر تندرو را مهار کند.

اظهارات بن گویر درباره لزوم از بین بردن فلسطینی ها، حتی زنان و کودکان و غیرنظامیان، از جمله مواردی است که دادگاه های بین المللی به استناد آنها، عملیات نظامی رژیم اشغالگر در غزه را دارای اهداف جنایتکارانه ارزیابی کردند.

آزادی تعدادی از اسرای فلسطینی، از جمله رئیس بیمارستان شفای شهر غزه، از زندان های رژیم اشغالگر در روز دوشنبه نیز موجب تشدید تنش بین مقامات امنیتی این رژیم شد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در مصاحبه با کانال ۱۴ تلویزیون این رژیم اعلام کرد که زندانیان فلسطینی از جمله رئیس بیمارستان شفا را تحت فشار شاباک، آزاد کرده است.

این در حالی است که رادیوی رژیم صهیونیستی «کان» به نقل از رئیس شاباک اعلام کرد که اطلاعی از آزادی رئیس بیمارستان شفا نداشته و این تصمیم در سطوح پایین تر گرفته شده است.

این نهاد امنیتی رژیم اشغالگر، ادعای بن گویر درباره نقش این نهاد در آزادی برخی از زندانیان فلسطینی را دروغ اعلام کرد و افزود: بهتر بود بن گویر انرژی خود را به جای نشر اکاذیب در استودیوهای تلویزیونی، صرف حل بحران می کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات