بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۶۲۰۳۷

اذعان بایدن درباره مناظره: شکست خوردم؛نمی‌توان به ترامپ اجازه پیروزی داد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اذعان به شکست خود در مناظره با دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت: «مرتکب اشتباه شدم و شکست خوردم» اما قول داد در رقابت های انتخاباتی مبارزه خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا در مصاحبه‌ای با یک ایستگاه رادیویی محلی WAUK در ایالت «ویسکانسین» (در شمال مرکزی ایالات متحده که روز پنجشنبه به وقت محلی پخش شد، درباره مناظره اش با دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور و رقیب خود برای انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان) گفت: «من شب بد و سختی را پشت سر گذاشتم و حقیقت ماجرا این است که من شکست خوردم و اشتباه کردم، اما این تنها ۹۰ دقیقه مناظره پشت تریبون است. به کارهایی که طی سه سال و نیم انجام داده ام، نگاه کنید.»

بایدن همچنین درباره رقیب خود ترامپ گفت: «نمی توان به ترامپ اجازه پیروزی در انتخابات آینده آمریکا را داد چرا که او برای این کشور خطرناک است.»

رئیس جمهور دموکرات آمریکا افزود: کارزار ترامپ بر اساس دروغ ساخته شده است. طرح اقتصادی ترامپ کشور را به سمت رکود خواهد کشاند.»

چند روز پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره با ترامپ، دموکرات ها در سراسر آمریکا نگرانی شدید خود را ابراز کردند. برخی از مقامات منتخب حتی به طور علنی از بایدن خواسته اند که به نفع حزب دموکرات کناره گیری کند.

درحالی که گزارش ها حاکی از ارزیابی ادامه حضور در رقابت ها است، بایدن روز چهارشنبه برای آرام کردن دموکرات های ارشد از جمله فرمانداران ایالتی و کارکنان ستاد انتخاباتی تلاش کرد.

وی خطاب به حامیان خود گفت: من نامزد حزب دمکرات هستم. کسی من را مجبور به کناره‌گیری نخواهد کرد.‌ من به کار خود ادامه خواهم داد.»

شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز روز چهارشنبه به وقت محلی به نقل از یک منبع آگاه از تماس جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با ستاد انتخاباتی خود خبر داد و گفت که بایدن اعلام کرده است قصد کناره گیری از انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

بر اساس گزارش سی ان ان، رئیس جمهور کنونی آمریکا در این تماس با اعضای ستاد انتخابات خود گفته است: «من قصد کناره‌گیری ندارم. تا پایان در این رقابت می‌مانم و پیروز خواهیم شد. زیرا وقتی دموکرات‌ها متحد می‌شوند، ما همیشه پیروز می‌شویم.»

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید در پی عملکرد ضعیف جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در اولین مناظره در مقابل دونالد ترامپ و درخواست ها برای کناره گیری وی گفت: بایدن در مناظره از سرماخوردگی رنج می‌برد و هرگز قصد کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری با خبرنگاران در کاخ سفید گزارش منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز را رد کرد و در پاسخ به این سوال که آیا بایدن در حال بررسی کناره گیری از انتخابات ریاست جمهوری است؟ گفت: «قطعا خیر».

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری آمریکا رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌ خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات