بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۶۲۱۲۷

بایدن:دارم جهان را اداره می‌کنم/ نیازی به آزمایش سلامت روان ندارم

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به افزایش انتقادها و نگرانی‌ها نسبت به سلامت جسمی و روانی‌اش مدعی شد که نیازی به هیچ آزمایش سلامت روانی و جسمی ندارد.

به نقل از راشاتودی، «جو بایدن» در واکنش به افزایش نگرانی‌های حزب دموکرات درباره سلامت جسمی‌اش و ادامه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مدعی شد که او هم‌اکنون «جهان را اداره می‌کند.» و بنابراین برای اثابت توانایی‌اش نیازی به هیچ آزمایش سلامت جسمی و روانی ندارد.

بایدن در گفت‌وگو با شبکه «ای‌بی‌سی» در واکنش به پرسش مجری درباره افزایش نگرانی‌ها درباره سلامت جسمی و روانی گفت: ببینید، من هر روز آزمایش سلامت روان انجام می‌دهم. هر روز این آزمایش را انجام می‌دهم. من الان نه‌تنها در حال مبارزه در تبلیغات ریاست‌جمهوری هستم، بلکه جهان را هم اداره می‌کنم.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این، عملکرد ضعیفش در مناظره اول ریاست‌جمهوری آمریکا با دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه خود را به «خستگی ناشی از سفرهای بین‌المللی» ربط داد.

وی در جمع هوادارانش دراین‌باره گفت که «عاقلانه نبود که درست قبل از مناظره، چند سفر بین‌المللی داشته باشم. این بهانه نیست، توضیح است. من به مشاوران و همکارانم گوش ندادم و موقع مناظره تقریباً خواب بودم.»

«جیل بایدن» همسر جو بایدن سه‌شنبه گذشته درباره احتمال کناره‌گیری او از انتخابات ریاست‌جمهوری به علت عملکرد ضعیف در مناظره اول گفت: جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ باقی می‌ماند.

همسر بایدن در مصاحبه‌ای گفت: ما اجازه نخواهیم داد آن ۹۰ دقیقه مناظره تعریفی از چهار سال ریاست جمهوری او باشد. ما به مبارزه ادامه خواهیم داد. او همیشه بهترین کار را برای کشور انجام خواهد داد.

شبکه تلویزیونی «ان بی سی» روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که ادامه حضور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ به نظر «جیل بایدن» همسر وی بستگی دارد.

با این حال، تازه‌ترین نظرسنجی سراسری در آمریکا نشان می‌دهد که ۷۲ درصد مردم این کشور اعتقاد دارند که جو بایدن ۸۱ ساله، نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از نظر روحی و روانی آمادگی لازم برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را ندارد.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۴۹ درصد رای‌دهندگان معتقدند که دونالد ترامپ ۷۷ ساله، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد اصلی جمهوری‌خواهان هم توانایی کافی و لازم برای ریاست‌جمهوری را ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات