بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۶۲۳۱۴

۲۰۲۴ سال انتخابات در جهان

شبکه سی ان ان گزارش داد که در سال ۲۰۲۴ بیش از نیمی از مردم جهان برای انتخاب رهبران خود پای صندوق‌های رای رفته یا طی ماه‌های آینده پای صندوق می‌روند.
«سال 2024 سال انتخابات در جهان است.» شبکه سی ان ان با اشاره به این موضوع به بررسی برگزاری انتخابات در کشورهای مختلف جهان پرداخته و نوشته که در سال جاری میلادی در بیش از 70 کشور جهان انتخابات داریم.براساس آمارهای «صندوق بین‌المللی برای سیستمهای انتخاباتی»، این 70 کشور بیش از نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. سی ان ان افزود، هند پرجمعیت ترین کشور جهان بزرگترین انتخابات جهان را برگزار کرده است که 44 روز به طول انجامید، یک میلیون شعبه اخذ رای در ان وجود داشت و رای دهندگان آن 12 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دادند.
طی ماههای گذشته کشورهای روسیه، انگلیس، هند، پاکستان، مکزیک، اندونزی، فرانسه و ایران انتخابات برگزار کرده‌‎اند و در ماههای باقیمانده سال 2024 نیز انتخابات مهمی مثل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جمهوری آذربایجان، اتریش و الجزایر برگزار خواهد شد.
۲۰۲۴ سال انتخابات در جهان
در این گزارش همچنین آمده است، درحالیکه اغلب رای دهندگان در کشورهایی که انتخابات برگزار کردند جوان هستند اما میزان مشارکت این قشر در انتخابات کم بوده است و این موضوع با آمارهای جهانی نیز همخوانی دارد. به عنوان مثال در انتخابات سال 2019 انگلیس تنها 47 درصد از جمعیت 18-24 در انتخابات شرکت کردند. در حالیکه این آمار برای افراد بالای 65 سال بیش از 75 درصد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات