صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۶۲۸۵۸

نکته گرام

محمدباقر قالیباف، رئیس قوه مقننه: بمباران مدارس و خانه‌ها شاهدی است بر بی‌رحمی بی‌پایان صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی‌ آنها. این روزها می‌گذرد؛ اسرائیل به سزای اعمالش می‌رسد؛ فلسطینیان سرزمین خود را پس می‌گیرند و روسیاهی می‌ماند به دولت‌هایی که از این جنایات پشتیبانی کردند.
 
لیبرمن، وزیرخارجه پیشین رژیم صهیونیستی: نظامیان ما از کابوس رنج می‌برند، اقتصاد در حال فروپاشی است، دیپلماسی در حال فرسایش است، شمال در حال سوختن است و ایران خود را مسلح می‌کند. کابینه کنونی به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گویی که هیچ اتفاقی نیفتاده است. 
 
علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت: با بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، یکی دیگر از ثمرات دیپلماسی نتیجه‌محور شهید رئیسی در این ۵۰ روز، با پیگیری جدی دکتر مخبر و وزارت امور خارجه به نتیجه رسید. دولت راه خدمت شهید رئیسی را تا آخرین لحظه ادامه می‌دهد.
 
عبدالرحیم انصاری، تحلیلگر سیاسی: ظاهراً کمپین دلارزدایی در حال تحقق است و اکنون به یکی از نگرانی‌های عمده وزارت خزانه‌داری آمریکا تبدیل شده است. استفاده از دلار در معاملات بین‌المللی ۷۳ درصد در سال ۲۰۱۱ بوده، اما در ۲۰۲۳ به ۵۸ درصد کاهش یافته است. بسیاری از کشورهای بزرگ معاملات تجاری خود با شرکایشان را با ارزهای بومی انجام می‌دهند. 
 
حامد وفایی، کارشناس مسائل چین: تفکیک مسلمانان چینی به شیعه و اهل سنت با توجه به فضای برادرانه بین اقوام مسلمان این کشور چندان مرسوم نیست؛ اما به سبب نقش مهم ایرانیان در انتقال اسلام به چین بسیاری از آداب و رسوم شیعیان پارسی، چون گرامیداشت عاشورا یا ارادت به امام علی(ع) به وضوح در اسلام چینی‌ها دیده می‌شود.
 
محمد اکبرزاده، فعال رسانه‌ای: با وجود همه نقشه‌ها و دسیسه‌ها برای تضعیف و کمرنگ کردن حضور مردم در مجالس حسینی، محرم امسال و ابراز ارادت ایرانی‌ها به امام حسین(ع)، باشکوه‌تر از همیشه بود. این نور خاموش‌شدنی نیست.
 
حمید دهقانی فعال رسانه‌ای: در عاشورا، سه ظلم مطرح است؛ ظلمی که باعث قیام شد و ظلمی که به شهادت امام و یاران منجر شد و ظلمی که در تحریف آن می‌شود. امام صادق(ع) در زیارت اربعین هدف از قیام را رفع جهالت و حیرانی گمراهی می‌داند: «وبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَهِ وحَیْرَهِ الضَّلَالَة».
 
شموئل میر، کارشناس برجسته رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات «افی ایتام» مبنی بر حمله به ایران نوشت: جنگ پیشگیرانه اسرائیل علیه سایت‌های هسته‌ای ایران که گویی راه حل معجزه‌آسایی است، یک سبک‌مغزی غیر قابل تحمل است. حمله به ایران، ایده‌ای جنون‌آمیز است. اعزام نیروی هوایی غیر ممکن و از همان ابتدا گزینه‌ای نامطلوب بوده است. افی ایتام، نمونه‌ای از حلقه‌های جناح راست‌گرای شهرک‌نشینان موعودگراست که خواهان جنگ ابدی هستند، جنگ صد ساله برای صلح شهرک‌های‌شان.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات