صبح صادق >>  صفحه آخر >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۶۳۸۳۱

توصیه‌ به اربعینی‌ها

با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی، بسیاری از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) خود را برای عزیمت به کشور عراق به منظور شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین آماده می‌کنند، اما زائران اربعین چه نکات ایمنی و پزشکی را برای حفظ سلامتی خود در این سفر باید رعایت کنند؟ به زائران اربعین حسینی توصیه می‌شود در این سفر معنوی نکات ذیل را برای حفظ سلامتی خود و همراهان‌شان رعایت کنند:
ماسک فراموش نشود: زائران اربعین در طول این سفر ماسک مناسب به همراه داشته باشند و به ویژه در نقاط مرزی و محل‌های شلوغ از آن استفاده کنند تا از مشکلات تنفسی و انتقال بیماری جلوگیری کنند.
ماست یادتان نرود:هنگام سفر به علت تغییر ساعت خواب و خوردن غذا سیستم ایمنی بدن تغییر پیدا می‌کند و مهم‌ترین تغییری که ایجاد می‌شود، تغییر در باکتری‌های طبیعی روده است و باکتری‌های مفید به نام پروبیوتیک‌ها حین سفر از بین می‌رود. بنابراین نیاز است این باکتری‌ها جبران شود و یکی از راهکار‌های جبران این باکتری‌ها اسفاده از ماست پیش، حین و پس از صرف غذاست.
کم‌چرب باشید:توصیه می‌شود زائران از مواد غذایی کم چرب استفاده کنند؛ چراکه احتمال ابتلا به بیماری در صورت مصرف این نوع مواد غذایی کاهش پیدا می‌کند.
کباب‌ ممنوع: توصیه می‌شود زائران در حین سفر از خوردن انواع کباب‌ها و جگر پرهیز کنند به دلیل اینکه این مواد غذایی نیم‌پز هستند و هضم سختی دارند و احتمال بار میکروبی این نوع مواد غذایی بالاست. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات