بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۶۲۹۷۰
در واکنش به گزارش کذب علیه ایران؛

کنعانی: ادعاهای جاوید رحمان فاقد وجاهت قانونی است

سخنگوی وزارت امورخارجه عنوان داشت: جاوید رحمان با اتکا به عنوان بین المللی و در ادامه خدمات خود به گروهک تروریستی منافقین در آخرین روزهای دوره کاری اش، منویات این گروهک تروریستی را دنبال کرده و بدیهی است ادعاهای وی فاقد هرگونه وجاهت قانونی بوده و کاملا مردود است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، انتشار گزارش کذب جاوید رحمان گزارشگر سابق شورای حقوق بشر را شدیدا محکوم کرد و آن را تلاش دشمنان ایران برای خدشه دار کردن وجهه جمهوری اسلامی ایران دانست.

کنعانی تاکید کرد: این گزارشگر سابق با اتکا به عنوان بین المللی و در ادامه خدمات خود به گروهک تروریستی منافقین در آخرین روزهای دوره کاری اش، منویات این گروهک تروریستی را دنبال کرده و بدیهی است ادعاهای وی فاقد هرگونه وجاهت قانونی بوده و کاملا مردود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف شدید از این‌که این فرد براحتی از جایگاه سازمان ملل متحد سوءاستفاده کرده و اخبار کذب منتشر می کند، اظهار داشت: مقامات سازمان ملل متحد به ویژه دفتر کمیسر عالی حقوق بشر مسئولیت قانونی دارد تا مانع سوءاستفاده و مهیا سازی زمینه برای پیگیری اهداف مغرضانه شخصی یا گروهی علیه کشورها شود و جمهوری اسلامی ایران حق قانونی خود را برای اعتراض به این روند غلط در برخی از نهادهای حقوق بشری محفوظ می داند.

وی ادامه داد: معاندین مردم ایران که از طریق تروریسم، تشویق تحریم های اقتصادی ظالمانه و سایر اقدامات ایذائی نتوانستند ملت ایران را به زانو درآورند، امروز نیز با سوءاستفاده از نهادهای بین المللی و جعل واقعیت نمی توانند سابقه سیاه اقدامات ضد انسانی و تروریستی خود را پاک نمایند.

کنعانی در پایان تاکید کرد: تجارب چند دهه گذشته به روشنی گواه این است که دشمنان ملت ایران خوار و رسواشده و حرکت عزتمندانه مردم ایران برای پیشرفت و اقتدار کشور قدرتمندانه تداوم دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات