بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۶۳۱۳۸

راهبرد تجاری «چماق و هویج» برنامه اتحادیه اروپا در قبال ترامپ

اتحادیه اروپا با توجه به رفتار قبلی ترامپ در قبال اتحادیه اروپا تصمیم دارد، در صورت پیروزی وی، رویکرد «چماق و هویج» اتخاذ کند.
«اتحادیه اروپا در حال تدوین طرح تجاری 2 مرحله‌ای برای مقابله با دونالد ترامپ است»؛ این را یک منبع آگاه به روزنامه فایننشال تایمز گفته است.این منبع آگاه گفته «ما باید نشان دهیم که شریک آمریکا هستیم نه مشکل آن. ما به دنبال توافق خواهیم بود اما در حقیقت، آماده دفاع از خود هستیم. با ارعاب نمی‌توانید ما را پیش ببرید.»اگر ترامپ در انتخابات ما نوامبر آمریکا پیروز شود، مذاکره‌کنندگان اتحادیه اروپا قصد دارند به سرعت به تیم او مراجعه کرده تا درباره محصولات آمریکایی که اتحادیه اروپا می‌تواند در مقادیر زیادی خریداری کند، گفت‌وگو کنند.
این منبع آگاه افزود، شکست احتمالی مذاکرات و اعمال تعرفه‌های بیشتر از سوی ترامپ، می‌تواند بخش بازرگانی کمیسیون اروپا را بر آن دارد تا از کالاهای وارداتی آمریکا برای اعمال تعرفه‌های تلافی‌جویانه به میزان 50 درصد یا بیشتر فهرستی تهیه کند.این روزنامه اقتصادی در ادامه نوشت که مقامات اتحادیه اروپا «رویکرد چماق و هویج را بهترین رویکرد» به وعده قبلی ترامپ برای اعمال تعرفه حداقل 10 درصدی بر تمام 3 تریلیون دلار واردات آمریکا در صورت پیروزی در انتخابات 5 نوامبر می‌دانند. ترامپ، در دوره پیشین ریاست‌جمهوری خود در مارس ۲۰۱۸ با اتحادیه اروپا جنگ تعرفه‌ای راه انداخت و تعرفه ۲۵ درصدی بر فولاد وارداتی و تعرفه ۱۰ درصدی بر آلومینیوم اعمال کرد که این امر باعث شد تا اتحادیه این اقدام را با عوارض تلافی‌جویانه به ارزش حدود ۳ میلیارد دلار مقابله کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات