صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۶۳۵۷۱
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

قنبری: کابینه فعال، ترکیبی از جوانگرایی و مدیران مجرب است

جوانان نیرو‌های پاینده کشور هستند که باید از آنان استفاده شود، اما در مسائلی که به صورت احساسی با آن نباید برخورد شود و مولفه‌ها و شاخص‌های مهمی در نظر گرفته شود باید از مدیران مجربی استفاده شود که تبعات و پیامد‌های انجام یک تصمیم را می‌دانند
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ گفتگو با علی قنبری

به گزارش بصیرت، تعیین اعضای کابینه و مدیران میانی موضوع بسیار مهمی است. اگر رئیس‌جمهور از مدیران مجرب و کارآزموده و جوانان برای انجام بسیاری از مسائل و مشکلات کشور استفاده کنند امید مردم نسبت به حل مشکلاتی که برای کشور چالش‌زا شده‌اند بیشتر می‌شود. کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در گفتگو با بصیرت به این موضوع پرداخته که در انتخاب مدیران دولت چهاردهم به جوانگرایی باید توجه شود یا داشتن تجربه؟

علی قنبری اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بصیرت درخصوص انتخاب اعضای کابینه و مدیران دولتی در راستای پیشبرد هرچه بهتر امورات کشور و حل معضلات بخصوص در بخش اقتصادی گفت: بنده بر این باورم باید نگاه نویی به حل مسائل کشور داشته باشیم، یعنی نگاه صفر تا صد به یک موضوع نداشته باشیم بلکه جانب موارد را نگاه داریم و همه آنچه باید انجام شود را در دستور کار قرار دهیم تا به یک راه حل و نتیجه درست و غایی در مسائل کشور و حل معضلات کنونی برسیم.

وی در پاسخ به این پرسش که جوانگرایی مهم است یا استفاده از مسئولان مجربی که سال‌ها در عرصه کار و خدمت به مردم حاضر بوده و شناخت جامعی از مسائل دارند، گفت: کاردان بودن موضوع مهمی است. به این معنا که رئیس‌جمهور باید مدیران کاردانی را روی کار بیاورد که ضمن آگاهی به مسائل و معضلات کشور پرانرژی باشند.

علی قنبری یادآور شد: با توجه به اینکه جوانان منبع انرژی هستند و مدیران سابق نسبت به جوانان تجربه دارند و مسائل و معضلات اقتصادی کشور را می‌شناسند بنده بر این باورم باید نگاه ترکیبی به کابینه و انتخاب مدیران در رده‌های بالا و حتی میانی داشت.

وی در این باره تصریح نمود: رهبر معظم انقلاب در این موضوع ویژگی‌هایی عنوان کردند که خلاصه آن‌ها همان کاردانی و متخصص بودن افراد است. بنده بر این باورم کسانی به عنوان کابینه و مدیران باید انتخاب شوند که شناخت ویژه‌ای نسبت به مولفه‌های اقتصادی و شاخص‌ها و آنچه در شاخص‌ها و مسائل اقتصادی تاثیرگذار است داشته باشند.

وی در این باره افزود: شناخت اقتصاد، فرهنگ؛ ضرورت‌های سیاست گذاری داخلی و خارجی است که سرنوشت کشور را تغییر می‌دهد لذا باید به این موضوع مهم توجه شود که جوانگرایی به خودی خود یا با تجربه بودن به خودی خود کفایت نمی‌کند بلکه همه مولفه‌ها باید در نظر گرفته شود، پس ترکیبی از موارد یاد شده باید در انتخاب مدیران مورد ملاحظه شخص رئیس جمهور قرار بگیرد.

این کارشناس و تحلیلگر اقتصادی افزود: جوانان انرژی لازم برای دوندگی‌ها در مسائل مختلف اعم از اقتصادی تا علمی و صنعتی را دارند ضمن اینکه ایده‌مند هستند و ایده‌های جدید خوبی ارائه می‌دهند، اما نباید فراموش کنیم نیازمند حضور مدیران با تجربه‌ای هستیم که از فضای اقتصادی کشور شناخت دارند و به قولی کارشناس هستند و در مسائل مختلف چالش‌های زیادی از نزدیک دیده و با خم و چم کار آشنا هستند.

وی در این باره گفت: اگر در پست و سمتی جوانی روی کار آمد حتما باید از تجارب افراد با سابقه استفاده کند یا اینکه رئیس‌جمهور می‌تواند مدیران مسن را به عنوان مشاوران مدیران جوان انتخاب کند و بالعکس.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و استاد اقتصاد گفت: به هر حال استفاده از ظرفیت و پتانسیل جوانان نباید فراموش شود چرا که انرژی جوانی در مدت مشخصی می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند پس در این موضوع نباید فرصت‌سوزی کرد و زمان از دست داد.

وی در پایان گفتگو خاطر نشان کرد: جوانان نیرو‌های پاینده کشور هستند که باید از آنان استفاده شود، اما در مسائلی که به صورت احساسی با آن نباید برخورد شود و مولفه‌ها و شاخص‌های مهمی در نظر گرفته شود باید از مدیران مجربی استفاده شود که تبعات و پیامد‌های انجام یک تصمیم را در میان مدت و بلند مدت می‌دانند و می‌شناسند و آگاهی خوبی بدان دارند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات