بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۶۳۹۹۵

دیپلمات‌های روسیه و چین درباره کنترل تسلیحات گفت‌وگو کردند

دیپلمات‌های ارشد روسیه و چین جمعه درباره موضوعات گوناگونی از جمله کنترل تسلیحات و منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای رایزنی و گفت‌وگو کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و «ما ژائوشو» معاون اجرایی وزیر خارجه چین در پکن گفت‌وگوهای مشورتی انجام دادند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف درباره طیف وسیعی از مسائل از جمله همکاری طرفین در بریکس، امنیت بین‌الملل، کنترل تسلیحات و منع اشاعه هسته‌ای گفت‌وگو کردند.

پیشتر وانگ یی و سرگئی لاوروف وزرای خارجه چین و روسیه در دیداری درباره تحولات جهانی و خاورمیانه رایزنی و بر همکاری دو کشور برای مقابله با موانع و بحران ها تاکید کردند.

وانگ یی پنجم مرداد ماه پس از دیدار با لاوروف در لائوس گفت که مناسبات چین و روسیه به بلوغ رسیده و باثبات و منعطف و مبتنی بر استقلال، اعتماد سیاسی متقابل است و هر دو کشور همکاری راهبردی خود را تعمیق می‌بخشند.

وی افزود، چین آماده است در مواجهه با وضعیت پیچیده و متغیر بین‌المللی و موانع و تلاطمات خارجی با روسیه همکاری کند.

وانگ تاکید کرد، چین و روسیه دو کشور مهم در منطقه آسیاپاسیفیک و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) هستند و می‌توانند به همکاری و ارتباط خود در حوزه شرق آسیا ادامه دهند.

وزیر خارجه چین تاکید کرد که کشورش همچنین آمادگی دارد با روسیه برای تقویت صلح، ثبات و شکوفایی منطقه‌ای همکاری کند.

لاوروف نیز در خصوص دیدار خو با وانگ که در حاشیه نشست آسه‌آن در لائوس انجام شد، گفت که چین و روسیه تحت هدایت راهبردی رهبران خود همکاری نزدیکی برقرار کرده و همکاری راهبردی خود را تقویت کرده‌اند.

وی افزود که این دو کشور مشترکا نظم جهانی عادلانه و منصفانه را حفظ کرده، رویکرد چندجانبه‌گرایانه واقعی را به اجرا گذاشته و انرژی مثبتی برای ساختن یک دنیای چندقطبی تزریق کرده‌اند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: روسیه ، چین ، تسلیحات ، بصیرت
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات