صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۶۴۰۰۲

نظارت کامل پلیس بر زائران خارجی اربعین

رئیس پلیس مواد مخدر فراجا تاکید کرد: پلیس علاوه بر مرزهای غربی در مرزهای شرقی کشور نیز برای جلوگیری از ورود مواد مخدر همزمان با ورود زائران خارجی اربعین، رصد و نظارت کامل دارد.

سردار ایرج کاکاوند در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال ورود مخدر از طریق زائران خارجی اربعین، اظهار داشت: خوشبختانه نظارت‌ها در مرزهای شرقی که عمده مواد مخدر از این محل وارد می‌شود، بیشتر شده است.

وی بر رصد کامل اطلاعاتی و بازرسی زائران خارجی در مرزهای شرقی تاکید کرد و افزود: همانند مرزهای غربی، در مرزهای شرقی نیز به تجهیزات چهره زنی و کشف مواد مخدر مانند سگ‌های موادیاب مستقر شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از زائران اتباع خارجی خواست تا هیچگونه ماده مخدری حتی به عنوان مصرف وارد کشور نکنند که مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران است.

سردار کاکاوند همچنین در پاسخ به سوالی درباره مجازات مسافران اربعین خارجی که مواد مخدر به همراه دارند نیز گفت: تمامی قوانین و مجازاتی که در جمهوری اسلامی برای توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر اعمال می‌شود، برای این افراد نیز وجود دارد.

بنابر اعلام سازمان ملی مهاجرت، علاوه بر اتباع خارجی مقیم در کشور، اتباع خارجی ترانزیت از کشورهای گوناگون در حوزه شرق و شمال غرب پس از ورود به جمهوری اسلامی به کشور عراق عزیمت می‌کنند که بر اساس توافق صورت گرفته پس اخذ روادید عراق، برای آنها روادید دوبار ورود توسط نمایندگی‌های وزارت امور خارجه صادر شده است تا به سفر ادامه دهند.

سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا نیز نهم مرداد ماه امسال اعلام کرد: مرز چذابه برای پذیرایی از زائران اتباع بیگانه تعیین شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات