صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۶۴۷۳۴
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خدمت زوار اباعبدالله(ع)

خادمان طریق الحسین(ع)

پایگاه بصیرت / گروه پرونده

اگر بخواهیم هدف‌گذاری و اهتمام اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای روز تأسیس تا به امروز را در یک کلمه بیاوریم، می‌شود «خدمت‌گزاری»؛ مسئله‌ای که با هر اقدام اجتماعی رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد و صفتی جدید برای خود انتخاب می‌کند. یک روز سیل می‌آید و پاسداران با حمایت‌ها و برنامه‌های خود آن را به سیل مهربانی تبدیل می‌کنند، گاهی هم زلزله می‌آید و پاسداران همراه مردم زلزله‌زده خواب و خوراک خود را به واسطه همدردی با مردم قطع می‌کنند تا آنها بدانند کسانی هستند که درد آنها را می‌فهمند و تا آنها به زندگی عادی برنگردند آرام نمی‌گیرند؛ خدمت‌گزاری و همدردی با مردم تمام هم و غم پاسدارانی است که لباس مقدس سپاه را تنها در قامت نظامی‌گری نمی‌بینند و وظیفه این لباس را بالاتر از سمت‌ها و پست‌ها و درجه‌ها می‌بینند و هدف اصلی خود را بندگی می‌دانند. همانطور که رهبر معظم انقلاب در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی (ع) امسال فرمودند: «مقام و قدرت و موقعیت‌های اجتماعی حقیرتر از آن هستند که هدف زندگی انسان قرار بگیرند. هدف زندگی بندگی است، رسیدن به خداست.»

امسال هم با شروع اربعین حسینی (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قامت یک خدمت‌گزار در مسیر‌های منتهی به مرز‌های ایران در استان‌های ایلام، خوزستان، ارومیه، کرمانشاه و برخی دیگر از استان‌ها و حتی در آن طرف مرز موکب‌ها و تکیه‌هایی را برای رسیدگی و خدمت به زوار امام حسین (ع) تدارک دید که نمونه‌ای از خدمت‌گزاری‌های سپاه در این مسیر بود.
بنابر آمار به دست آمده، مرز مهران با سهم ۵۲ درصدی بیشترین میزان آمار خروج زوار از کشور را ثبت کرده است، پس‌از آن مرز شلمچه سهم ۲۵ درصدی، مرز خسروی سهم ۱۴ درصدی، مرز چذابه سهم ۷ درصدی، مرز‌های باشماق و تمرچین نیز سهم‌های ۲ درصدی خروج زوار را به خود اختصاص دادند و ۶۱ درصد زائران از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی به سمت مرز مهران حرکت کردند؛ این آمار اهمیت موکب‌ها و خدماتی را که خادمان عرصه عشق به زوار ارائه داده‌اند، می‌رساند. با توجه به این موضوع گوشه‌ای از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در استان‌های پرتردد بازگو می‌کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات