روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی مشکلات نسل جدید آمریکا در بازار کار را بررسی کرد و نوشت: «انتظار میرود تعداد کارگران نسل زد آمریکا در سال جاری از تعداد کارگران نسل قدیمی ایالات متحده بیشتر شود. نظرسنجیها نشان میدهد که به نظر شرکتها و مدیرانشان، کار کردن با این کارمندان جوان، سختترین کار محسوب میشود.» این روزنامه آمریکایی افزود: «هر نسل جدیدی که وارد نیروی کار میشود، حداقل در ابتدا، مدیریت شرکت را سردرگم میکند. اعضای نسل زد ـ که معمولاً بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ متولد شدهاند ـ از این قاعده مستثنی نیستند.» «کریستین هکارت» مدیر عامل Xapa، اپلیکیشن توسعه حرفهای برای نسل زد، به مخاطبان گفت که نسلهای جوان خواهان معنا، راهنمایی و احساس هدف هستند.
به نوشته این روزنامه، در زمان شیوع کرونا، بسیاری از کارمندان نسل زد، دورههای کارآموزی را کاملاً از راه دور سپری کردند و نتوانستند شانه به شانه کارمندان قدیمی کار را یاد بگیرند؛ این امر معمولاً به کارمندان جدید کمک میکند با شغل خود سازگار شوند و پیشرفت کنند. از این رو، بسیاری از کارگران جوان دریافتهاند که فاقد روابط حقیقی در شرکتهای متبوع خود هستند.