صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۶۶۶۴۶

اسرائیل به‌دنبال تکرار سناریوی غزه برای لبنان

شاهد همان الگوهایی (در لبنان) هستیم که در غزه دیدیم، همان تجهیزات و روش‌های جنگی استفاده می‌شود.» او تأکید کرد که رژیم‌صهیونیستی تلاش دارد لبنان را به غزه‌ای دیگر تبدیل کند.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل

حملات رژیم‌صهیونیستی به زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی در لبنان که باعث آوارگی بسیاری از شهروندان این کشور شده نگرانی‌ها را از تبدیل‌شدن لبنان به غزه‌ای دیگر افزایش داده است. سخنگوی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در همین زمینه گفت: "شاهد همان الگوهایی (در لبنان) هستیم که در غزه دیدیم، همان تجهیزات و روش‌های جنگی استفاده می‌شود.» او تأکید کرد که رژیم‌صهیونیستی تلاش دارد لبنان را به غزه‌ای دیگر تبدیل کند."
جیمز الدر، سخنگوی یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد) هم گفت: "اگر به خشونت حملات اولیه (اسرائیل به لبنان) نگاه کنیم و ادبیات مقامات اسرائیل و همچنین آوارگی گسترده مردم لبنان را ببینیم متوجه می‌شویم که متأسفانه نقاط مشترک (با غزه) کاملا قابل‌مشاهده است."

این حملات علاوه بر تلفات جانی موجب آواره شدن صدهاهزار نفر شده است. در این راستا سازمان ملل گزارش کرده است که در ماه گذشته، حملات هوایی اسرائیل، بیش از ۶۰۰هزار نفر از مردم لبنان را وادار کرده تا از خانه‌های خود فرار کنند و بیش از ۳۰۰هزار نفردیگر ازمردم این کشورمجبور شدند لبنان راترک کنند.

طبق گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، آمار و ارقامی که سازمان ملل ارائه داده، تقریبا باتعداد آوارگان درجریان جنگ سال۲۰۰۶ لبنان بارژیم‌صهیونیستی برابری می‌کند. بااین‌حال، پیش از این مقام‌های لبنانی درجدیدترین گزارش خود، آمار و ارقام آوارگان جنایات اخیر جنگ اسرائیل در لبنان را بیش از یک‌میلیون نفر تخمین زده‌اند.نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی اخیرا در پیامی به مردم لبنان هشدار داده که لبنان را به غزه تبدیل می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات