صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۶۷۱۱۵

درس‌های این روزها برای ما 

پایگاه بصیرت / عزیر غضنفری

قوی باشیم: حوادث اخیر و ظلم آشکار باند جنایتکار صهیونی که فرمان آنان در اختیار آمریکایی‌هاست، نشان داد برو قوی شو اگر راحت جهان می‌خواهی. در دنیای به ظاهر متمدن و در جلوی چشم‌های همگان۵۰ هزار نفر که اغلب آنان زن و کودک هستند، در خانه و سرزمین خودشان پرپر شدند و اعتراضی از دولت‌های پرمدعا برنخاست. نهادهایی که در دنیا برای دفاع از امنیت و حقوق بشر ايجاد شده، نتوانستند کمترین کاری برای توقف ماشین جنگی رژيم صهيونيستی انجام دهند. این است ذات شرور ساختار نظام بین‌الملل!

ما متفاوت هستیم!: برخی افراد و گروه‌های سیاسی، به ویژه در ایام انتخابات برای معرفی خود به گونه‌ای با مردم سخن می‌گویند که هم فهم‌شان از سیاست‌خارجی بیشتر است و هم دنیا(در این‌جا مقامات اروپایی و آمریکایی)برای آنان ارزش بیشتری قائل است. به همین دلیل به آسانی وعده لغو تحریم‌ها را می‌دهند، اما چند روز پیش از آغاز کار دولت چهاردهم، آمریکا مجوز ترور شهید هنیه را صادر کرد و درست روز تحلیف رئیس‌جمهور محترم در حالی که مهمان رسمی دولت بود، به دست صهيونيست‌ها ترور شد. به تازگی نیز اتحادیه اروپا آسمان خود را به روی پروازهای ایرانی بست تا ثابت کند برای آنان چپ و راست و اصول‌گرا و اصلاح‌طلب فرقی ندارد.

مدعيان دروغین: ممکن است در غرب کتاب‌های زیادی در فضیلت آزادی و عدالت و حقوق بشر نوشته شده باشد و چهره‌های شاخصی در این زمینه حرف زده باشند، اما دولت‌های غرب فاقد صلاحیت هستند تا در این زمینه اظهار نظر کنند. این نوشته‌ها برخی را در شناخت غرب به گمراهی افکنده است. درس این بخش برای جامعه دانشگاهی و نخبگانی ما آن است که فریب این نیرنگ غرب را نخورند و بی‌جهت از غرب کعبه آرزوها نسازند. سال‌هاست افرادی در بخش دانشگاهی کشور با به راه انداختن نهضت ترجمه، تصویری از غرب درباره آزادی و حقوق بشر ساخته‌اند که کمترین نسبتی با واقعیت ندارد.

زرنگ برای شرق و خاموش در برابر غرب: یادتان هست برخی گروه‌های سیاسی و رسانه‌ها بعد از اینکه روسیه و چین در بیانیه‌هایی مشترک با شورای همکاری خلیج‌فارس خواستار ارجاع پرونده جزایر سه‌گانه به دیوان دادگستری بین‌المللی شدند، چه بساطی برپا کردند. آن اقدام روسیه و چین سر تا پا غلط؛ اما حالا چرا درباره بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج‌فارس که غلط اضافه‌تر کرده و خواهان‌ پایان اشغال جزایر سه‌گانه شده‌اند، خبری از آنان نیست. جالب اینجاست که رئیس جبهه اصلاحات در موضع‌گیری خود، در حد یک کلمه، حتی نام اتحادیه اروپا را نیاورده، چه برسد به اینکه انتقادی از اقدام گستاخانه آنان کند. 

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات