بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۶۷۵۱۱

غریب‌آبادی: اقدامات حقوقی برای پاسخگویی و فشار بر رژیم‌صهیونیستی در دست پیگیری است

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: پیگیری حقوقی برای جلب توجه افکار عمومی و سازمان‌های بین‌المللی به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و اعمال فشار هرچه بیشتر بر این رژیم جهت پاسخگو کردن آن در دستور کار است.

کاظم غریب‌آبادی روز دوشنبه در خصوص اقدامات حقوقی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کشورمان عنوان داشت: اقدام رژیم صهیونیستی نقض منشور ملل متحد و اقدامی تجاوزکارانه بود. ما بلافاصله این اقدام را به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت گزارش کردیم.

وی افزود: وزیر امورخارجه نیز نامه‌ای برای دبیرکل و شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد. تقاضا کردیم که جلسه فوری و اضطراری شورای امنیت تشکیل شود که سه عضو این شورا یعنی چین، روسیه و الجزایر از این درخواست حمایت کرده و این نشست امروز برای رسیدگی به ابعاد این جنایت برگزار خواهد شد.

غریب آبادی خاطرنشان کرد: اقدامات در جهت مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی از جمله این تجاوز صرفا در حوزه سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی خلاصه نمی‌شود و اقدامات متعددی در دست بررسی و اقدام است ولی بعد حقوقی نیز برای اینکه افکار عمومی و توجه سازمان‌های بین‌المللی را به این اقدام تجاوزکارانه جلب کنیم و فشار هرچه بیشتری بر رژیم صهیونیستی وارد کرده و این رژیم را پاسخگو کنیم مهم است.

روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعات اولیه صبح روز شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات