شرکت نستله، همواره به دلیل ارتباطات اقتصادی با اسرائیل در مرکز توجه قرار داشته است. در حالی که جنگ غزه ابعاد تازهای از حمایت این شرکت از اسرائیل را نمایان کرده، اعترافات مدیرعامل نستله ایران درباره وابستگی به شرکت مادر نیز جنجالبرانگیز شده است.نستله، سالهاست که به دلیل سرمایهگذاریهایش در اسرائیل مورد انتقاد قرار دارد. این شرکت ۵۰.۱ درصد سهام شرکت اسرائیلی اوسم (Osem) را در اختیار دارد که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد غذایی در اسرائیل محسوب میشود. براساس گزارشها، نستله طی دو دهه گذشته میلیاردها دلار در اسرائیل سرمایهگذاری کرده و از جمله شرکتهایی است که دولت این رژیم به عنوان حامی اقتصادی معرفی کرده است.کمک نستله به اسرائیل در جریان جنگ غزهدر جریان جنگ اخیر غزه، گزارشهای مختلفی از حمایت شرکتهای چندملیتی از رژیم صهیونیستی منتشر شد.نستله نیز به عنوان یکی از این شرکتها، کمکهایی در قالب تأمین مواد غذایی و لجستیکی به نیروهای اسرائیلی داشته است. برخی منابع مدعیاند که این شرکت در کنار دیگر برندهای بینالمللی، بخشی از نیازهای لجستیکی اسرائیل را تأمین کرده و از فعالیتهای اقتصادی خود در این کشور کاسته نشده است
اعتراف مدیرعامل عامل نستله ایران به ارتباط با شرکت مادردر حالی که نستله در ایران تحت عنوان یک شرکت محلی فعالیت میکند، مدیرعامل این شرکت اخیرا در ویدیویی به صورت مستقیم از ارتباط این شرکت محلی با نستله بین المللی پرده برداشت. این اعتراف بار دیگر نگرانیها را درباره فعالیت برندهای چندملیتی در ایران و امکان خروج سرمایه از کشور به نفع شرکتهای همکار با اسرائیل افزایش داده است.ماجرای پیجرها و اهمیت عدم اعتماد به شرکتهای مرتبط با اسرائیلماجرای پیجرها و استفاده نظامی و ضد بشری اسرائیل از روابط اقتصادی نگرانیها در این باره را افزایش داده و هرگونه ارتباط مستقیم و غیر مستقیم جریانات اقتصادی در ایران با تلآویو باید به دقت مورد بررسی قرارگرفته و در صورت تایید ارتباط، نسبت به قطع آن از طریق دستگاههای ذیربط اقدام شود.همچنین، ارتباط نستله با اسرائیل و حمایتهای اقتصادی این شرکت از رژیم صهیونیستی، بار دیگر موضوع تحریم برندهای حامی اسرائیل را در میان مصرفکنندگان و نهادهای ایرانی مطرح کرده است. اعترافات اخیر مدیرعامل نستله ایران نیز نگرانیها درباره انتقال سرمایه و منافع اقتصادی از ایران به شرکت مادر را افزایش داده است. در چنین شرایطی، بازنگری در سیاستهای تجاری و اقتصادی ایران نسبت به برندهای مرتبط با رژیم و دولتهای متخاصم بیش از گذشته ضروری به نظر میرسد و باید منتظر ماند و دید نهادهای مرتبط با این مسئله چه واکنشی به این موضوع نشان میدهند.