صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۸  ، 
کد خبر : ۹۶۲۷۲

اخبار ویژه روزنامه های بیستم خرداد88


قدس

اخبار ویژه 

طنزپردازی درباره پیام های موبایل اوباما

عصر ایران - وب سایت شبکه آمریکایی فاکس نیوز اخیراً در خبری که آن را «اختصاصی» نامید مدعی شد: گوشی «بلاک بری» اوباما هک شده و به زودی اطلاعات حساس مربوط به ایمیلها و پیامهای ارسالی او خطاب به مقامات ارشد در یک کتاب جدید منتشر خواهد شد.

فاکس نیوز که این مطلب را به طنز نوشته بود افزود: یک گروه خرابکار اینترنتی موسوم به «کاسپر هاوسر» ( Kasper Hauser ) به پیغامهای کددار گوشی بلاک بری اوباما دست یافته و قصد دارد به زودی با همکاری یک ناشر این پیغامها را در کتاب جدیدی به چاپ برساند.

این در حالی است که «کسپر هاوسر» نه یک گروه خرابکار سایبر بلکه در واقع نام یک گروه کمدی مستقر در سانفرانسیسکو است.براساس این گزارش، وب سایت شبکه خبری ایرانی «پرس.تی.وی» به گمان آنکه این مطلب جدی است، آن را با تیتر «تروریستها با موفقیت بلاک بری اوباما را هک کردند» منتشر کرده است.

با این حال نمونه ایمیل ها و پیغامهای هک شده ای که فاکس نیوز برخی از آنها را بر روی خروجی خود قرار داده کاملاً به طنز و شوخی نوشته شده و فاکس نیوز نیز در پایان مطلب خود به آن اشاره کرده است.در گزارش فاکس نیوز آمده است: برخی از این ایمیل های هک شده مربوط به رد و بدل شدن پیامهای حساس بین اوباما با جو بایدن، معاون رئیس جمهور، هیلاری کلینتون وزیر خارجه، آرنولد شوارتزنگر فرماندار کالیفرنیا و حتی سارا پیلین است.

برای مثال در یکی از پیامها آرنولد خطاب به اوباما ایمیل زده است: «رئیس جمهور عزیز، به من گوش کنید من می توانم بن لادن را ظرف 24 ساعت دستگیر کنم، موهایم را برای این مسأله گرو می گذارم!

پرداخت هزینه درمانی عزیزی توسط وزیر بهداشت

مهر- خواهر احمد عزیزی از پرداخت هزینه های درمان و مراقبت از برادرش در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه توسط کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

الجزیره: پرشورترین انتخابات تاریخ ایران

برنا- شبکه خبری الجزیره با اشاره به تلاشهای چهار نامزد ریاست جمهوری ایران در روز پایانی مبارزات تبلیغاتی، انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری را پرشورترین انتخابات در تاریخ ایران دانست.

مسؤول عربستانی که اجازه دیده شدن ندارد!

جهان- روزنامه «شمس» چاپ عربستان سعودی نوشت: «نوره الفائز» معاون امور دختران در وزارت امور تربیتی که اولین وتنها زنی است که در تاریخ این کشور به چنین منصبی دست یافته می گوید:، نمی تواند در تلویزیون این کشور حضور داشته باشد.گفتنی است چندی پیش در تغییرات گسترده کابینه که از سوی ملک عبدا... انجام شد اصلاحات زیادی صورت گرفت. از جمله این اصلاحات معرفی خانم نوره الفائز بعنوان معان وزیر امور تربیتی در اموردختران بود که با استقبال طرفداران اصلاحات در این کشور روبه رو شد.

نوره الفائز که در مصاحبه با این روزنامه نقاب خودرا از صورت برداشته ولی حجاب دارد می گوید: حجاب خودرا کنار نمی گذارد، اما تا زمانی که قانون به او اجازه ندهد در تلویزیون حضور نخواهد یافت.

کیهان

جزئیات تازه از استخدام گروهک ریگى براى "سیا" (خبر ویژه)

ابعاد تازه ای از سرسپردگی و ارتباطات گروهک تروریستی ریگی با آمریکا فاش کرد.

عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی (سرکرده گروهک) پیش از اعدام و در مصاحبه با شبکه پرس تی وی گفت: برادرم عبدالمالک بارها با ماموران آمریکایی در اسلام آباد و کراچی دیدار کرده و با آنها تماس داشته است.

وی افزود: مالکی در یکی از دیدارهایش با آمریکائیها در سال 2002 درباره ارتباطش با القاعده مورد پرسش قرار گرفته بود، اما او گفته بود که تنها با ایران مقابله می کند و خواهان کمک های مالی از سوی آمریکاست که آنها هم کمک ها را منوط به دیدارهای بعدی کرده بودند. از آن پس برادرم تا سال 2006  با آمریکاییها دیدار نکرد، اما در آن زمان از طریق یکی از ارتباطهایش در نیوجرسی با آمریکائیها رابطه برقرار کرد و خود من نیز با نام مستعار امان الله به آمریکا مسافرت کردم. عبدالحمید ریگی گفت: از سال 2005 به اینطرف مالک چندین نشست محرمانه با اف. بی .آی و ماموران سازمان (سیا) در کراچی و اسلام آباد برگزار کرده بود. طی یکی از دیدارها در اسلام آباد دو مامور زن آمریکایی از وی درباره اینکه این گروه چند نفر می تواند برای آموزش جمع آوری کند صحبت کرده بودند. همچنین آمریکائیها  گفته بودند که تسلیحات، پایگاههای امن  و آموزش دهنده های حرفه ای می توانند در اختیار گروه قرار بدهند. ما به آمریکاییها گفتیم که می توانیم 2 تا 3 هزار نفر جمع کنیم اما  نمی توانیم به آنها پول دهیم. در نهایت پیشنهاد آمریکا را پذیرفتیم.

ریگی ادامه داد: «از سال 2003، اعضای جندالله 50 تا 60 مورد عملیات تروریستی از جمله قتل جمعی، گروگان گیری، بمب گذاری، حملات زمینی، سرقت خودرو و دیگر اقدامات خرابکارانه ضد غیرنظامیان و دولت ایران مرتکب شده اند و من هم براساس دستورات در بیشتر این اقدامات شرکت داشتم و تنها در یکی از این حملات دستکم 4 غیرنظامی را با دستهای خود کشتم.»

عبدالحمید درباره دخالت خود در این جنایات، تصریح کرد: در صورت سرپیچی از دستورات برادرم، خیانتکار تلقی شده و با مجازات مرگ مواجه می شدم. گفتنی است عبدالحمید ریگی هفته گذشته به جرم محاربه و عضویت در گروهک تروریستی ریگی به دار آویخته شد. او مسئول حادثه تاسوکی و قتل عام 21 نفر شهروند بی گناه شناخته می شود.

گروهک ریگی به تازگی با انجام عملیات تروریستی در یکی از مساجد زاهدان ده ها تن از شهروندان بیگناه را به شهادت رساند

پاسخ مهاجرانى به کدیور (خبر ویژه)

عطاءالله مهاجرانی وزیرارشاد دولت اصلاحات تصریح کرد بهائیت یک دین نیست و برخورد قضایی با بهائیت نیز نه برخورد با یک دین بلکه به خاطر ارتباطات آنها با اسرائیل است.

اظهارات مهاجرانی که طی نشستی در برلین و در جمع  شماری از عناصر اپوزیسیون عنوان شد، از آن جهت حائز اهمیت است که جمیله کدیور همسر وی اخیراً مدعی شده  بود «بهائیان شهروند ایران هستند و دولتمردان باید ضمن احترام به حقوق  بهائیان، آنها را به رسمیت بشناسند»! این سخنان کدیور با ذوق زدگی بی سابقه سخنگوی حزب استعمار  ساخته بهائیت در خارج از کشور مواجه شد. دایان علایی گفته بود: سخنان خانم کدیور خیلی به ما امید می دهد. ما هم راجع به وضعیت حقوق بشر در ایران صحبت کنیم و این نشانه مثبتی است. اما مهاجرانی طی نشستی در برلین و درباره احتمال به رسمیت شناخته شدن بهائیت در ایران گفت: بهائیت یک اقلیت دینی نیست. کافی است که کتاب های میرزاحسین علی بها و محمدعلی باب را که کتاب های اصلی بهائیت هستند، ببینید، بهائیت در واقع یک دین ساختگی است و افرادی از آنها که در کشور ما بازداشت شده اند، اتهامشان ارتباط با اسرائیل است. گفتنی است مهاجرانی و کدیور هر دو در ستاد یک نامزد انتخاباتی فعالیت می کنند و آن نامزد وعده کرده در صورت انتخاب شدن، کدیور را به عنوان اولین وزیر زن معرفی کند! کدیور در کنار نامزد انتخاباتی مذکور به هنگام ثبت نام در وزارت کشور هم حضور داشت.

 شلیک توپخانه هاى دشمن شدت گرفت (خبر ویژه)

سیاه نمایی و تخریب علیه انتخابات در رسانه های ضد انقلاب بیگانه شدت گرفت. سایت ها، رادیوها و تلویزیون های بی بی سی، رادیو فردا، صدای آمریکا، دویچه وله، رادیو فرانسه، روزآن لاین، رادیو زمانه، گویانیوز، اخبار روز، ایران امروز و ده ها رسانه همسو در حرکتی مشترک تلاش دارند انتخابات ایران را انتصابات، بی فایده، بازی قدرت در درون حاکمیت، غیر دموکراتیک و نامشروع جلوه دهند.

در این زمینه دویچه وله آلمان طی مصاحبه های مختلف از قول عناصر اپوزیسیون ادعا کرد: آن چه در جمهوری اسلامی می گذرد انتخابات نیست و اپوزیسیون وظیفه ندارد از بین بد و بدتر انتخاب کند. چرا که چنین انتخابی باعث روی کار آمدن آقای خاتمی به عنوان بد شد اما همین انتخاب بد سرانجام به آقای احمدی نژاد رسید.

دویچه وله در فضاسازی دیگری از قول عبدالکریم بغدادی (لاهیجی) همکار گروهک منافقین و استخبارات صدام ادعا کرد: این انتخابات با موازین حقوق بشر انطباق ندارد چرا که شورای نگهبان تعیین می کند کدام نامزدها صلاحیت دارند و از بین سیصد نفر فقط چهار نفر تأیید صلاحیت می شوند. معیار اینها التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه است. ما می دانیم انتخابات آزاد نیست.

وکیل مدافع منافقین افزود: این انتخابات دموکراتیک و منطبق بر موازین حقوق بشر نیست.

بی بی سی انگلیس هم نوشت: این چهار نفر تنها کاندیداهایی هستند که اجازه یافته اند نامشان روی برگه های رأی ثبت شود. باقی 475 کاندیدا رد صلاحیت شدند. این انتخابات رقابت آزادانه نیست. احتمالاً بسیاری از کاندیداهای بالقوه هم با احتمال رد صلاحیت از ثبت نام صرف نظر کرده اند.

اما سایت وزارت خارجه اسرائیل با لحن صریح تری ادعا کرد هر 4 نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ایران کارنامه سیاهی دارند و مردم نباید در انتخابات شرکت کنند.

آتش پرحجم توپخانه رسانه ای قدرت های خارجی و ضد انقلاب وابسته علیه افکار عمومی در ایران نشان می دهد که عدم شرکت گسترده ملت ایران و کم رنگ شدن انتخابات چه ارزش استراتژیکی برای دشمنان دارد، هر چند که ملت ایران با هوشمندی و تشخیص موقعیت همواره برخلاف خواست دشمن عمل کرده و پاسخ آن توپخانه و بمباران پرحجم تبلیغاتی را به شیوه موشک جواب موشک و با لبریز کردن صندوق ها از آراء خود دادند.

 استتار دشمنى آمریکا با ملت ایران به خاطر انتخابات! (خبر ویژه)

کنگره آمریکا تصویب لایحه ای ضد ایرانی را به خاطر انتخابات ریاست جمهوری صرفاً چند روز به تعویق انداخت!

قرار بود کنگره آمریکا دیروز لایحه ای را در زمینه تحریم های ایرانی به تصویب برساند اما تریتا پارسی مدیر گروهی موسوم به نیاک (شورای ملی ایرانیان آمریکا) می گوید به دنبال هشدارهای ما مبنی بر اینکه تصویب لایحه مذکور 3 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری می تواند تأثیر منفی بر نتایج آن و آرای احمدی نژاد را افزایش دهد باعث شد کنگره تصویب آن را چند روز به تعویق اندازد.

اعضای کمیته خدمات مالی کنگره به شورای نیاک اطلاع دادند از تصویب لایحه قبل از انتخابات منصرف شده اند. لایحه مذکور، صندوق های سرمایه گذاری دولتی را ملزم می کند همه سهام مالی خود در شرکت های طرف رابطه با بخش انرژی ایران را به فروش برسانند.

هدف طراحان لایحه افزایش فشار برای به کرسی نشاندن اهداف آمریکا در دیپلماسی! با ایران است.

اوباما هنگام سناتوری از لایحه مشابهی حمایت کرده بود.

آمریکایی ها با عبرت گرفتن از مداخله جویی در انتخابات های قبلی این بار تلاش دارند به حفظ ظاهر بپردازند. هر چند که رویتر پیش از این از قول یک مقام بلندپایه آمریکایی تصریح کرده بود نامزد مورد ترجیح آمریکایی ها مشخص است و این انتخابات نقطه عطف به شمار می رود.

چند ماه پیش مطبوعات آمریکایی از قول رابرت گیتس وزیر دفاع- رئیس سابق سیا- نوشتند ایرانی خوب و معتدل ایرانی ای است که با گلوله کشته شده باشد! بنابراین از نگاه آنها همه ایرانی ها سزاوار کشته شدن هستند اما شاید در میان آنها بتوان کسانی را جست که اسباب احیای سلطه سابق را فراهم کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات