صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸  ، 
شناسه خبر : ۳۱۰۶۸۲
1ـ در موضوع برجام اروپا طرف آمریکا خواهد ایستاد
روزنامه «ایران» در سرمقاله خود نوشت: «انتظار می‌رود به ‌دلیل حجم گسترده مبادلات اقتصادی اروپا با آمریکا، در صورت خروج این کشور از برجام و اجرای تحریم‌های ثانویه، اتحادیه اروپا و سایر کشورهای طرف ایران، از ادامه همکاری اقتصادی با ایران خودداری کنند.» گفتنی است، راهبرد دولت ترامپ در ادامه سیاست‌های دولت اوباما، دست بالا گرفتن در قبال ایران برای اعمال سختگیری، آغاز مجدد مذاکره برای امتیازگیری و باج‌گیری، فزون‌طلبی و تحمیل برجام جدید (موشکی، منطقه‌ای و...) است. در این ارتباط، تمدید تعلیق ۱۲۰ روزه تحریم‌ها و بالا نگه داشتن ریسک سرمایه‌گذاری در ایران، تصویب و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و اعلام پایبند نبودن ایران به برجام از ارکان این راهبرد است. در این راستا، اروپا در نقش پلیس خوب و آمریکا در نقش پلیس بد در پی امتیازگیری مجدد و تعمیم خسارت محض برجام به دیگر مؤلفه‌های قدرت کشورمان هستند.

2ـ نتیجه آخرین تجویز تاج‌زاده و دوستانش!
«مصطفی تاج‌زاده» در مصاحبه با روزنامه «آرمان» گفت: «در سیاست خارجی باید به دولت کمک کرد در منطقه و به خصوص در سوریه و یمن بازی «بردـ برد» را دنبال کند. دولت آقای روحانی باید تا آنجا که امکان دارد از میزان تخاصمات بکاهد و سایه شوم جنگ را از منطقه دور کند. هرچه در خاورمیانه آرامش بیشتر برقرار شود و از تنش و جنگ فاصله بگیرد، علاوه بر جنبه‌های انسانی، در وضعیت اقتصادی ایران تأثیر مثبت خواهد گذاشت.» گفتنی است، آخرین باری که جریان سیاسی اصلاحات و دوستان آقای تاج‌زاده راهبرد «بردـبربرد» را تجویز کردند، در فرآیند مذاکرات هسته‌ای بود که به توافق هسته‌ای منتهی شد؛ توافقی که نتیجه آن اکنون در برابر دیدگان ملت ایران قرار دارد و کارشناسان و تحلیلگران سیاسی داخلی و خارجی پیش‌بینی می‌کنند در 22 اردیبهشت ماه دونالد ترامپ از آن خارج شود و عملاً این توافق از هم فرو بپاشد.

3ـ انتقادات معاون اول از رئیس‌جمهور سابق
معاون اول رئیس‌جمهور در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید اظهار داشت: مردم همواره در مقاطع بحرانی به کمک نظام آمدند و این نظام همواره بر دوش مردم بوده است. اسحاق جهانگیری افزود: کسی که هشت سال رئیس‌جمهور این کشور بوده، اینقدر جسور شده که می‌گوید سیل می‌آید و زیر پای شما خالی می‌شود و انقلابی بزرگ‌تر در حال اجرا است. وی افزود: شما نظام را تهدید می‌کنید، به خودتان بیایید و حد خودتان را بدانید. ما پای نظام و رهبری ایستاده‌ایم. با وجود همه انتقادات با هم تا پای جان پای نظام ایستاده‌ایم. جهانگیری ادامه داد: اگر بخواهید به نظام نزدیک شوید، با سیل توده مردم مواجه می‌شوید که تحمل نمی‌کنند کسی که سال‌ها در رأس کشور بوده، مطالبه‌گر شده و اخطار بدهد، امیدوارم به خودتان بیایید. اگر مسائلی با افراد دارید، آنها را حل کنید.

4ـ باز شدن پای صهیونیست‌ها در مراسم حج!
پایگاه خبری «العهد الجدید» اعلام کرد: عربستان برای جمع‌آوری همه اطلاعات مهم زائران بیت‌الله‌الحرام همکاری خود را با یک شرکت اسرائیلی آغاز کرده که این همکاری در نوع خود بی‌سابقه است. این قرارداد همکاری که بین شرکت بین‌المللی «تسهیل» عربستان و شرکت بین‌المللی vfs رژیم صهیونیستی امضا شده است. در شرایطی است که «محمدبن‌سلمان» ولی‌عهد عربستان مالک شرکت تسهیل است. بر اساس قرارداد منعقده، شرکت صهیونیستی vfs تمام اطلاعات مهم زائران را پیش از ورود آنان به حرم امن الهی و انجام مناسک حج جمع‌آوری می‌کند. روزنامه «الشرق» قطر نیز در این زمینه نوشت: عربستان از مناسک حج به منزله یک ابزار سیاسی استفاده می‌کند، چرا که در مراسم مخالفان سیاست‌های ریاض نیز حضور دارند.
نام:
ایمیل:
نظر: