تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۴۴۷
طبق نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها، بیش از 70 درصد از صهیونیست‌ها بر این باورند که نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو باید هرچه سریع‌تر یا به محض پایان جنگ غزه استعفا کند.

طبق نتایج یک نظرسنجی که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی روز گذشته (جمعه) منتشر کرد، تقریباً سه چهارم اسرائیلی‌ها خواستار استعفای «بنیامین نتانیاهو» به دلیل ناکامی در مدیریت جنگ غزه شدند.

طبق این گزارش، در میان ۷۲ درصد از پاسخ‌دهندگانی که بر استعفای نتانیاهو تأکید داشتند، ۴۴ درصد بر این باور بودند که او باید هرچه سریع‌تر از سمت نخست‌وزیری کناره‌گیری کند و این در حالی است که ۲۸ درصد اعلام کردند که نتانیاهو به محض توقف جنگ غزه باید کنار برود.

از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، شهرک‌نشین‌های رژیم صهیونیستی به طور مکرر تظاهرات‌های گسترده‌ای را علیه نتانیاهو و کابینه او برگزار کردند و بسیاری از آن‌ها خواستار آتش‌بس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی که در نزد حماس هستند، شدند.

رسانه‌های رژیم صهونیستی، عملیات «طوفان الاقصی» حماس در روز هفتم اکتبر را، «شکست اطلاعاتی مخرب» اسرائیل توصیف کردند و کانال ۱۲ اسرائیل نیز گزارش کرد که ارتش اسرائیل نتوانست سیستم سیگنال را در مرز غزه را به درستی حفظ کند.

روز پنجشنبه هفته گذشته، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یوآو گالانت از کابینه درخواست کرد تا کمیسیونی را برای تحقیق درباره شکست‌های کابینه نتانیاهو در مواجهه با عملیات طوفان الاقصی تشکیل دهند که البته ادامه داد که چنین تحقیقاتی تنها پس از پایان جنگ غزه امکانپذیر است.