صبح صادق >>  جهان >> پرونده
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۶۹۸
افشاگری زاکربرگ درباره سیاست‌های رسانه‌ای در آمریکا

تارنمای «فاکس بیزنس» در گزارشی با اشاره به نامه افشاگرانه «مارک زاکربرگ» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره پلتفرم «متا»، خطاب به «جیم جوردن» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، از همکاری با دولت بایدن برای سانسور اطلاعات مرتبط با بیماری کوویدـ ۱۹ خبر داد و فاش کرد، متا برای سانسور اطلاعات در انتخابات ۲۰۲۰ از سوی «اف‌بی‌آی» تحت فشار قرار گرفته بود.
زاکربرگ در بخشی از نامه خود آورده است: «در سال ۲۰۲۱، مقامات ارشد دولت بایدن به طور مکرر تیم‌های ما (شرکت متا) را تحت فشار قرار دادند تا محتوا‌های مربوط به کوویدـ۱۹ از جمله طنز‌ها و هجو‌ها را سانسور کنیم. در نهایت، تصمیم‌گیری درباره حذف یا عدم حذف محتوا با ما بود و ما تصمیمات خود را، از جمله تغییرات مربوط به کوویدـ۱۹ را که در نتیجه این فشار‌ها انجام دادیم، تأیید می‌کنیم. من معتقدم که فشار دولت نادرست بود و متأسفم که به اندازه کافی درباره آن صحبت نکردیم.»
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت متا در اقدامی افشاگرانه درباره دخالت سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا برای تأثیرگذاری بر روند اطلاع‌رسانی در این کشور نوشت: «اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) درباره یک عملیات احتمالی اطلاعات غلط روسیه در مورد خانواده بایدن در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ (آبان ۱۳۹۹) به ما هشدار داد. در پاییز آن سال، زمانی که نیویورک پست درباره اتهامات فساد مربوط به خانواده جو بایدن، نامزد وقت دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، مقاله‌ای را منتشر کرد، ما به طور موقت آن را سانسور کردیم. اکنون مشخص شده که اتهام به بایدن از سوی روسیه نبوده، و ما نباید آن داستان را سانسور می‌کردیم.»