صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۵۵۲۳۲

اخبار ویژه برخی از روزنامه های یکشنبه 13اسفند


خراسان
مشرق مدعی شد

در جلسه رسیدگی به اتهامات حمید رسایی مدیر مسئول هفته نامه 9 دی که شنبه گذشته با حضور هیات منصفه در دادگاه ویژه روحانیت برگزار شد، آقایان جوانفکر، علیخانی و محمد زاده به عنوان نماینده هیات نظارت بر مطبوعات از شکایت خود انصراف دادند. همچنین با رای برائت 9 نفر از اعضای هیات منصفه ، شکایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام وارد دانسته نشد.هیات منصفه در مورد شکایت مظفر رای به مجرمیت داد اما به اتفاق آرا خواستار تخفیف برای رسایی شدند. علیرغم درج جوابیه مظفر در هفته نامه 9 دی ، وی اقدام به شکایت از این نشریه کرد که گفته می شود برخی چهره های سیاسی رایزنی هایی را برای گرفتن رضایت مظفر آغاز کرده اند.
عصر امروز نوشت
احمدی نژاد هفته گذشته در منزل عبدالحمید نقره کار شوهر خواهر زهرا رهنورد حاضر و ضمن تسلیت فوت پدر همسرش با وی دیدار و گفتگو کرده است.نقره کار و احمدی نژاد از اول انقلاب تا حالا با هم رفاقت و رفت و آمد خانوادگی دارند.این منبع با اشاره به اینکه نقره کار، رئیس دانشکده معماری و شهر سازی دانشگاه علم و صنعت می باشد، گفت: در زمان حضور احمدی نژاد در دانشگاه و تدریس وی، رفاقت خوبی بین این دو برقرار بوده است. نقره کار از مخالفان سرسخت موسوی در ایام فتنه بوده است.
تابناک نوشت
مهدی چمران رئیس شورای عالی استان ها، با بیان اینکه از سوی شوراهای سراسر کشور برای کاندیدا شدن تحت فشار هستم گفت: من نوکر و جاروکش مردم هستم.
جمهوری اسلامی
*
33 سال بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، سازمان صدا و سیما درصدد تهیه فیلمی درباره این موضوع برآمده است. مجموعه تلویزیونی "پنجه شکسته" قرار است موضوع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام را به تصویر بکشد. نگارش اولیه فیلم نامه این مجموعه 20 قسمتی هم اکنون مرحله اولیه را پشت سر گذاشته و گفته می‌شود تا اوایل پائیز سال آینده این فیلم نامه کامل می‌شود و می‌توان انتظار داشت تا پایان سال 1393 فیلم‌برداری این مجموعه تلویزیونی به پایان برسد. هفته گذشته فیلم "آرگون" که موضوع فرار 6 تن از کارکنان لانه جاسوسی آمریکا در تهران در سال 1358 را به نمایش می‌گذارد در یک اقدام کاملاً سیاسی برنده جایزه اسکار اعلام شد.
* سوءاستفاده از تلفن همراه توسط افراد خرافی نیز رواج یافته است. این افراد با ارسال پیامک‌هائی به مردم، همان خرافاتی را تکرار می‌کنند که قبلاً در صفحات اول کتاب‌های دعا یا قرآن کریم می‌نوشتند و از مردم می‌خواستند فلان عبارت یا فلان کار را چند بار تکرار کنند تا به حاجت یا مال و منال برسند و اگر چنین نکنند گرفتار بلا و غضب الهی خواهند شد. این انحراف به قدری واضح است که بسیاری از مردم از دریافت چنین پیامک‌هائی ابراز انزجار کرده و خواستار اقداماتی برای برخورد با عاملان آن شده‌اند.
* 69 درصد از شهروندان اسرائیلی سران رژیم صهیونیستی را فاسد می‌دانند. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت ضمن اعلام این مطلب نوشت: یک پزشک نظامی در فرماندهی مرکز ارتش رژیم صهیونیستی به چندین فقره فساد اخلاقی و تجاوز جنسی به نظامیان زن صهیونیست متهم شده است. این پزشک اسراییلی ظرف چند سال گذشته نظامیان زنی را که برای مداوا به او مراجعه می‌کردند مورد تجاوز قرار می‌داد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز این گزارش را تایید کرده است.نتان اشل رئیس دفتر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام فساد اخلاقی از سمت خود استعفا کرد. موشه قصاب رئیس اسبق رژیم صهیونیستی نیز به جرم تجاوز جنسی به کارمند زن دفتر خود هم اکنون در زندان به سر می‌برد. "حاییم رامون" وزیر سابق دادگستری و معاون اولمرت نیز به اتهام فساد اخلاقی با یک سرباز زن اسرائیلی از سمت خود برکنار شد. "اسحاق مردخای" سیاستمدار کهنه کار اسرائیلی نیز از دیگر شخصیتهای اسرائیلی بود که به اتهام فساد اخلاقی مجبور به استعفا شد.
دنیای اقتصاد
رجانیوز تحلیل کرد: پیام رفتار ایران در مذاکرات آلماتی به آمریکا

سایت «رجانیوز» در گزارشی با اشاره به مذاکرات اخیر آلماتی نوشت: فرمایشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای [در خصوص شرایط مذاکره منطقی با آمریکا] در مذاکرات آلماتی نمود عینی پیدا کرد. ایران در آلماتی نشان داد اگر حقوقش مورد تاکید کشورهای غربی قرار بگیرد، نه تنها مذاکره می‌
کند، بلکه این مذاکره می‌تواند نتیجه‌بخش هم باشد.رجانیوز افزود: به بیان دیگر کشورهای غربی در مواجهه با ایران هر چه از راهبرد غیر منطقی فشار و گفت‌وگو فاصله بگیرند، به‌‌ همان میزان نیز مذاکرات را به سوی منطق پیش می‌برند و احتمال موفقیت آمیز بودن به‌‌ همان تناسب افزایش پیدا می‌کند. این پیامی است که می‌تواند مبنای نقشه راه آمریکاییها برای مذاکرات واقعی با ایران باشد.
کیهان
سوریه از هم نپاشید قدرت ایران افزایش یافت

محافل صهیونیستی از سرنوشت جنگ سوریه و نقش آن در افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی می کنند.پایگاه صهیونیستی تیک دبکا در تحلیلی خاطرنشان کرد: مخالفان رژیم سوریه در جنگ شکست خورده اند و بحران سوریه موجب افزایش قدرت ایران در خاورمیانه شده است.«تیک دبکا» با اشاره به شکست طرح سرنگونی نظام سوریه، نوشت: ایران، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به همراه روسیه معرکه جنگ در سوریه را بردند.این پایگاه صهیونیستی می افزاید: آنچه بشاراسد تاکنون انجام داده در توانایی و قدرت هیچ یک از دیگر سران عربی نبوده است مخالفان سوریه به شکست خود در اشغال دمشق، سیطره بر انبار اسلحه پایگاه های پدافند هوایی سوریه اذعان کرده اند.این پایگاه صهیونیستی نوشت: مخالفان سوری اینک حاضر به بحث و بررسی پیشنهادها پیرامون حل بحران سوریه و دستیابی به توافق اولیه برای اعلام آتش بس و سپس امضای تفاهم نامه های سیاسی با هدف اجرای انتخابات آزاد در این کشور شده اند.دبکا تاکید کرد: یکی از دستاوردهای مهم محور ایران، حفظ ارتباط استراتژیک میان تهران - دمشق است، به طوری که ایران توانست با حمایت از سوریه در برابر دیگر کشورهای عربی، دامنه تاثیر شیعه را در منطقه خلیج فارس گسترش دهد و دستاوردی تاریخی و مهم را برای خود رقم بزند.این پایگاه صهیونیستی ادامه داد: موفقیت دیگر این محور، تقویت پایگاه حزب الله در لبنان، به رهبری «سید حسن نصرالله» بوده و این در حالی است که بشاراسد همچنان زمام امور در سوریه را با قدرت در دست دارد، سیدحسن نصرالله نیز در ردیف قویترین رهبر در لبنان قرار گرفته است.تیک دبکا معتقد است در معرکه سوریه چهار محور آمریکا، اسرائیل، عربستان و قطر، با وجود حمایت مالی و نظامی از گروههای معارض شکست خورده اند.این پایگاه صهیونیستی نوشت: با وجود آن که اسرائیل در سال های 2006 و 2008 میلادی درصدد شکست حزب الله لبنان و حماس فلسطین با هدف نابودی محور ایران، سوریه و حزب الله بود، ولی این محور تاکنون همچنان با قدرت به فعالیت خود ادامه می دهد.
سناتورها
VOA فارسی و رادیو فردا را اضافه بار می دانند
برخی سناتورهای آمریکایی رسانه هایی مانند
VOA فارسی و رادیو فردا را «اضافه بار و هزینه اضافی» می دانند. احتمال دارد این دو رسانه تعطیل شود.«ماشاءالله- ع» مسئول امور رسانه های وزارت کشور در دولت اصلاحات بود که پس از خروج از کشور مدتی در خدمت صدای آمریکا درآمد. وی ضمن تحلیلی در وبسایت رادیو کوچه خبر از احتمال تعطیلی رادیوفردا و صدای آمریکا (بخش فارسی) می دهد و می نویسد: کاهش روزافزون مخاطبان صدای آمریکا به گونه ای سیر فزاینده گرفت که سیاست گذاران عرصه تصمیم های استراتژیک رسانه ای در ایالات متحده از جمله سناتور صاحب نفوذی به نام «تام کبورن» جمهوری خواه از ایالت آریزونا، ادامه کار صدای آمریکا و رادیو فردا را تنها اضافه بار و هزینه ای می داند که مالیات دهندگان آمریکایی، می پردازند.وی ادامه می دهد: «بخش فارسی صدای آمریکا» وابسته به دولت ایالات متحده آمریکا با بودجه سالیانه 23 میلیون دلار، کم تر از پنج درصد مخاطب را جذب کرده اما در این میان، «رادیو فردا» با بودجه 12 میلیون دلاری، تنها یک دهم درصد- یعنی از تعداد کارکنان آن رسانه نیز کم تر- جذب کرده و در وضعیت شکننده ای قرار گرفته است.وی خاطر نشان می کند: بودجه 23 میلیون دلار بخش فارسی صدای آمریکا صرفا بودجه ای است که به امور فنی و انسانی شبکه تخصیص دارد و بنابر مجموعه بودن نهاد صدای آمریکا و عدم پرداخت هرگونه بودجه های جاری برای ساختمان و تکنولوژی های فنی، در عمل، معادل بوجه ای آن حدود 40 میلیون دلار است.همکار صدای آمریکا می نویسد: حسب نتایج حاصله از مخاطبان در یک نظرسنجی انجام شده از میان 20 هزار کاربر ایرانی و نتایج نظرسنجی های دیگری که از سوی موسسه اینتر مدیا وابسته به شورای سیاست گذاری رسانه های دولتی آمریکا (بی بی جی) در سال 2011 انجام گرفت، بینندگان بخش فارسی صدای آمریکا حدود پنج درصد اعلام شده است.«ماشاءالله-ع» در پایان نوشت: زمزمه هایی از سیاست گذاران واشنگتنی مبنی بر تعطیلی احتمالی دو رسانه مورد اشاره به گوش می رسد، و برکنشگران سیاسی و مدنی وظیفه مضاعف است که همه گونه همت خویش را به کار گیرند تا «افق» اطلاع رسانی صدای آمریکا را روشن نگاه داریم و هیچ صدایی حتی یک دهم درصدی را نکشیم و نخاموشانیم و با «هم افزایی» فزاینده به فراگرد «هم سویی» و «هم سودی» بکوشیم.
دویچه وله: غرب نمی خواهد مذاکرات با ایران به خطر بیفتد
در حالی که رئیس جمهور فرانسه می گوید متأسفانه تحریم ها به نتیجه مشخصی در مذاکرات منجر نشده، یک روزنامه صهیونیستی نوشت اوباما ایران هسته ای را پذیرفته است.به گزارش ریانووستی فرانسوا اولاند در نشست مشترک با پوتین گفت باید تمام کارها را انجام داد تا ایران از برنامه هسته ای خود صرفنظر کرده و این کار را بدون طرح هیچگونه شرایطی انجام دهد. وی گفت: «متأسفانه ما باید متذکر شویم که با وجود تحریم ها روند مذاکرات نتیجه مشخصی به بار نیاورده است.»همراهی دولت فرانسه با فشار آمریکا در تحریم های ضد ایرانی منجر به اخراج هزار کارگر کارخانه های خودروسازی در فرانسه شد.
در همین حال روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم در تحلیلی خاطرنشان کرد مجموع عملکرد اوباما نشان می دهد او با ایران هسته ای کنار آمده است. این روزنامه می نویسد: دولت اوباما پیش از این بارها و بارها تأکید کرده بود که حاضر نیست ایران هسته ای را بپذیرد. این در حالی است که اسرائیلی ها نگران آن هستند که اوباما در دور دوم به نوعی از این موضع خود عقب نشینی کرده باشد. نظرسنجی که اخیراً توسط مؤسسه ای نزدیک به کاخ سفید انجام گرفت نشان داد که دلیلی برای ترس از ایران هسته ای وجود ندارد و یا به عبارت دیگر ایران هسته ای آن اندازه هم که پیش بینی می شود، ترسناک نیست.در ادامه این تحلیل آمده است: نگرانی دیگر این است که در آخرین نشست هسته ای ایران با کشورهای 1+5، غربی ها از دامنه مطالبات خود از تهران کاستند. براساس طرح جدیدی که به ایران ارائه شده این کشور در ازای تعلیق غنی سازی اورانیوم با کاهش پاره ای از تحریم هایش رو به رو خواهد شد. با این طرح، غرب در حقیقت درخواست پیشین خود برای توقف کامل غنی سازی اورانیوم ایران را ملغی اعلام کرده است.روزنامه نیویورک تایمز هم در گزارشی، با ابراز ناامیدی از امکان مهار ایران در روند مذاکرات هسته ای نوشت: از زمان مذاکرات مسکو در ژوئن [ خرداد] گذشته، ایران به غنی سازی 20درصدی اورانیوم ادامه داده و سانتریفیوژهای جدیدی را نصب کرده و اجازه بازرسی از پایگاه های نظامی خود را به آژانس هسته ای نمی دهد. با توجه به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن آینده، دیپلمات های غربی امیدی به مذاکرات جدید ندارند و می گویند بعید است سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد ایران، امتیازی که نشان از ضعف کشور داشته باشد بدهد. آقای جلیلی نماینده شخص رهبر ایران است و صدای اصلی مسئله هسته ای محسوب می شود. آیت الله خامنه ای اخیراً هرگونه امکان مذاکره دو جانبه بین ایران و آمریکا را به دلیل بی اعتمادی به این کشور منتفی دانسته است.در همین حال برخی گزارش ها حتی قبل از برگزاری مذاکرات آلماتی قزاقستان حاکی از آن بوده که شماری از اعضای کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمه��ری خواه خواستار افزایش فشار تحریم ها به ایران هستند. طراحان این طرح می گویند باید فروش کالاهای استراتژیک به ایران محدود شود.اما دویچه وله از قول یک دیپلمات ارشد اروپایی نوشت: پنج کشور دارای حق وتو و آلمان در مذاکرات اتمی از ایران نخواسته اند که مرکز غنی سازی فردو را تعطیل کند و سخنی نیز درباره لغو تحریم ها گفته نشده است.این دیپلمات اروپایی تصریح کرد: از این فرمول بندی «ناروشن» آگاهانه استفاده شده تا ادامه مذاکرات اتمی به خطر نیافتد.این دیپلمات اروپایی گفت: شش قدرت بزرگ جهانی در آلماتی از ایران خواسته اند که امکان ورود بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تأسیسات اتمی زیرزمینی فردو را فراهم کند. دولت ایران باید متعهد شود که نمایندگان آژانس اجازه بازرسی های پایه ای در فردو را دارند.به گفته این دیپلمات، گروه 1+5 به ایران پیشنهاد داده که از اورانیوم 20درصدی خود برای استفاده در راکتور تحقیقاتی تهران بهره جوید. پیش از این گروه 1+5 از ایران خواسته بود که اورانیوم با غلظت بالا را در خارج از ایران انبار کند.در عین حال ایران باید قابلیت های مرکز فردو را «محدود» کند.
ضدحال آرژانتین در شطرنج آمریکا با ایران
یک روزنامه صهیونیستی چاپ بوینوس آیرس، با حمله به دولت آرژانتین نوشت رئیس جمهور این کشور با شطرنج ایران علیه آمریکا همراه شده است.لاناسیون درباره توافق اخیر ایران و آرژانتین برای حل وفصل پرونده جنجالی انفجار مقر یهودیان آمیا نوشت: زمانی کریستینا کیرشنر رئیس جمهور پیش نویس توافق نامه با ایران را به کنگره آرژانتین فرستاد اظهار کرد «هرگز اجازه نخواهیم داد که تراژدی آمیا [مرکز همیاری یهودیان] به مانند یک مهره شطرنج بر صفحه منافع استراتژیکی خارجی مان تاثیر بگذارد.» تا این لحظه ارجحیت داشتن ایران در این بازی شطرنج کاملا مسجل شده است فراموش نکنید ایرانیان اختراع کننده شطرنج هستند.این روزنامه نزدیک به لابی صهیونیست ها می افزاید: 2 سال که رسیدگی به ماجرای آمیا در دستور کار کیرشنر قرار داشت، دوستی با ایالات متحده برقرار بود، ولی نزدیکی به ایران باعث شد تا روابط با واشنگتن نیز قطع شود. مذاکرات هکتور تیمرمان با عنایات سوریه به صورت مخفی در 24 ژانویه 2011 در حلب آغاز شد. او برای خشنود کردن ایران می بایست نیت خیرخواهانه خود را نشان دهد. تیمرمان ضمانت لازمی را که شرکا و مخاطبان جدیدش از او طلب کردند به آنها داد؛ او پس از بازگشت به بوئنوس آیرس در یک اقدام عجیب که در آن زمان درک آن بسیار سخت بود، یک هواپیمای باری ارتش آمریکا را به بهانه جلوگیری از یک سوءقصد مورد تفتیش قرار داد و در آن تجهیزات نظامی کشف کرد. این اقدام به حکومت جمهوری اسلامی تقدیم شد. از آن پس آرژانتین بخاطر منافع خود با ایالات متحده رو در رو قرار گرفت. برای درک اقدام دو فوریتی تیمرمان باید به صفحه شطرنج منافع جمهوری اسلامی نگاهی بیندازیم. خانم رئیس جمهور با این اقدام خود خدمت بزرگی به ایران کرده است. روزنامه های چاپ تهران پس از این ماجرا تصریح کردند که ایران و آرژانتین ضربه محکمی به صهیونیسم زده و امکان بهانه جویی را از آمریکا و اسرائیل سلب کرده اند.لاناسیون خاطرنشان می کند: تفاهم با ایران به مثابه پیروزی بخشی از دستگاه دولتی وابسته به کیرشنر به شمار می رود که فشار را بر وی وارد کرده اند تا از هرگونه همسویی با غرب در زمینه مسایل دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی بپرهیزد.
یونایتدپرس: اسرائیل می داند ایران دیر یا زود ضربه مهم را می زند
«راه اندازی مرکز دفاع سایبری محرمانه در اسرائیل گویای این واقعیت است که ایران دیر یا زود موفق به وارد کردن ضربه مهم به اسرائیل خواهد شد».خبرگزاری آمریکایی یونایتدپرس در گزارشی از تل آویو نوشت: اسرائیل با افزایش شدید حملات سایبری که از قرار معلوم بیشتر آن از طرف ایران است، دست و پنجه نرم می کند، به همین دلیل ارتش اسرائیل یک مرکز کنترل دفاع سایبری راه اندازی کرد.یونایتدپرس می افزاید: آمریکایی ها از بابت فعالیت های سایبری چین بشدت نگران هستند و این اقدامات را یک تهدید امنیتی علیه سیستم های مالی و صنعتی آسیب پذیر خود تلقی می کنند اما تقریبا کل توجه اسرائیل به ایران معطوف است. روزنامه جروزالم پست به نقل از یک منبع ارشد نظامی اسرائیلی از افزایش چشمگیر حملات سایبری به زیرساخت های دیجیتالی نیروهای مسلح اسرائیل خبر داد و ایران را عامل این امر دانست.یونایتدپرس می افزاید: تا آنجا که مشخص است، اسرائیل هنوز متحمل ضربه سختی از بابت حملات سایبری نشده، اما نگرانی جدی در این زمینه وجود دارد و مرکز دفاع سایبری کاملا محرمانه گویای این مطلب است که دیر یا زود ایران در وارد کردن ضربه مهمی به اسرائیل موفق خواهد شد.ایران از زمانی که برنامه هسته ای اش در سال 2010 هدف حمله ویروس رایانه ای استاکس نت قرار گرفت، به طور پیوسته سیستم دفاع سایبری خود را تقویت کرده است.
قدس
العالم باز هم حذف شد
العالم:با ادامه فشارهای لابی صهیونیستی علیه رسانه‌های ایران، پخش برنامه های شبکه العالم از صبح پنج شنبه گذشته از ماهواره
AB
7،هم متوقف شد.
عکس عجیب یک روزنامه از لاریجانی
رجا:در پی سفر علی لاریجانی به هند روزنامه مغرب صفحه نخست خود را به کاریکاتوری با عنوان «صاحب مجلس در هند» اختصاص داد.
بحث انتخابات آزاد،از کجا آمد؟
فارس:محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها 71 درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند،گفت:«انتخابات آزاد» از دل اجلاس منحوس پراگ بیرون آمده است.
رضایی: شماره حساب اعلام می‌کنم
جهان:محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شهید رجایی درباره هزینه های تبلیغات انتخاباتی خود گفت: قطعاً هزینه هایم ازهمه کمتر خواهد بود؛ اما در زمان مشخصی شماره حساب اعلام خواهم کرد.
واکنش ذوالنور به اظهارات احمدی‌نژاد
جهان:مجتبی ذوالنور، مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در واکنش به سخنان احمدی نژاد مبنی بر آنچه ممنوعیت دخالت اطلاعات سپاه در انتخابات نظام پزشکی خواند، گفت: چون یکی از وظایف سپاه حفظ امنیت انتخابات است، جریان هایی که با انقلاب زاویه دارند درصدد آن هستند تا با نزدیک شدن به انتخابات با تبلیغات گسترده چهره سپاه را مخدوش کنند.
پدرم گفت به ریاست مجدد فکر نکردم
مهر:محسن هاشمی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:آیت ا... هاشمی رفسنجانی گفته است که حتی یک لحظه هم به بازگشت به ریاست مجلس خبرگان فکر نکرده است و قطعا نامزد ریاست مجدد بر این مجلس نخواهد شد.
آقازاده مرسی شر به پا کرد
عصر ایران:به تازگی فرزند مرسی به همراه دوستش با استفاده از یک دستگاه خودرو بی ام و وارد منطقه حفاظت شده منزل مرسی شده اند که افسر تامین امنیت به دلیل عدم شناسایی فرزند مرسی، از او مدارک شناسایی تقاضا می‌کند که با واکنش توهین آمیز او و دوستش روبه رو می‌شود.این حرکت فرزند مرسی اعتراضات گسترده ای را به دنبال داشته است.
دستمزد 5میلیونی مجریان صدا و سیما!
مشرق:گفته می‌شود دستمزد برخی مجریان تلویزیون برای یک ساعت اجرا 5 میلیون تومان است که به دلیل دولتی بودن اکثر این مراسم‌، هزینه آن از بیت المال پرداخت می‌شود.
یونسی: احساس امنیت، گمشده
الف:علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت اصلاحات گفت: متاسفانه احساس امنیت گمشده کشور ماست و مهمترینش اینکه کمتر کسی احساس امنیت اخلاقی می‌کند.
گزینه جریان میانه رو برای انتخابات
تسنیم:غلامعلی دهقان، سخنگوی حزب اعتدال، حسن روحانی را گزینه اصلی جریان میانه‌رو برای انتخابات 92 دانست.
بن علی خود کشی کرد
باشگاه خبرنگاران:روزنامه الدیار مدعی شد :زین العابدین بن علی، دیکتاتور سابق تونس به وسیله ماده ای موسوم به بوتولیسم خودکشی کرده است.
طوفان شن‌ دلیل شکست عملیات طبس نبود!
فرارو:حسن عباسی با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی در اظهاراتی متفاوت دلیل اصلی شکست آمریکا در طبس را واقعیت‌هایی به‌غیر از طوفان شن دانست.عباسی در برنامه زنده «دیروز، امروز، فردا» با اعلام اینکه جمهوری اسلامی از سال 1370 از این ماجرا آگاه است، افزود:آمریکایی‌ها برای سرپوش گذاشتن روی این اشتباه،با ما در اینکه دلیل اصلی این حادثه طوفان شن بود، همراه شدند.
علت مخالفت اصلاح‌طلبان با نامزدی روحانی
مشرق:محمد خاتمی در واکنش به نامزدی حسن روحانی گفته است: تا زمانی که بحث نامزدی چهره هایی همچون هاشمی رفسنجانی، نجفی، جهانگیری و عارف مطرح است نوبت به طرح بحث حمایت از امثال حسن روحانی نمی رسد.روحانی از جاذبه لازم برای رای آوری برخوردار نیست.
با پورمحمدی ائتلاف می‌کنیم
تسنیم:محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس گفت: اگر مصطفی پورمحمدی رسما اعلام نامزدی کند، بنده، یحیی آل اسحاق و منوچهر متکی با وی ائتلاف می‌کنیم.
من که مسجدی ندیدم
ایسنا:حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در همایش نماز و کار که در بندرعباس برگزار شد، گفت:شهرستان بندرعباس نسبت به چند سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی کرده اما در میان این همه برج، فروشگاه و میدان‌های متفاوت، بنده مسجدی ندیدم!
از انتخاب احمدی نژاد پشیمان نباشید
آریا:حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در جمع مردم گرگان در مسجد گلشن گرگان ‌گفت: از انتخاب خود در انتخابات پشیمان نباشیم زیرا ما بهترین انتخاب را کردیم اما اینکه اشخاص خوب امتحان ندادند مقصر خودشان هستند.
احمدی‌نژاد: الان هم بگویم؛ بگم‌، بگم!
تسنیم:محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور در مراسم افتتاح دو شبکه تلویزیونی تماشا و سلامت به مزاح خطاب به مدیر شبکه 4 گفت: می‌خواهید الان هم بگویم بگم‌، بگم!.
ادعای مطرح شده علیه ایران ساختگی اس��
فارس:«یحیی ضیف ا...» نماینده جنبش الحوثی‌ یمن با تکذیب ادعاهای ساختگی علیه ایران مبنی بر ارسال کشتی حامل سلاح، اینگونه ادعاها را با هدف از بین بردن مساله جنوب یمن و حمایت از دخالتهای خارجی دانست.
وقتی ضرغامی مجری برنامه شد
مشرق:ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما در جلسه مراسم افتتاح شبکه تلویزیونی سلامت با حضور در جایگاه مجری برنامه گفت:ما مجری نداریم چون وقتی مجری بالا می‌آید دیگر نمی‌توان آن را پایین آورد.
هشدار داده بودم
خبرآنلاین:عباس عبدی، فعال سیاسی در مناظره با سلیمی نمین گفت: اشتباه دیگری که تقصیر آگاهانه بود بی توجهی به قیمت نفت بود. وقتی خاتمی رئیس جمهور شد درآمدهای نفتی حدود 15 میلیارد دلار بود اما از سال 78 درآمد نفتی با شیب روشن به سمت افزایش رفت و در سال اول تا 40 میلیارد هم رسید.همان موقع نامه ای نوشتم که اگر برای این موضوع فکری نکنید این درآمدها اصلاحات را زمینگیر می‌کند.
جام جم
طرح ترور اسد چگونه لو رفت
خبرگزاری لبنانی آسیا، امتیاز انتشار برخی از بخش‌های فیلم مستند «جنگ‌های سرویس‌های اطلاعاتی در سوریه» را بدست آورده است که حاوی اعترافات مستند با صدا و تصویر درخصوص کسانی است که از طرف ترکیه و فرانسه برای ترور بشار اسد و دیگر شخصیت های رده بالای حکومتی مأموریت داشته‌اند.به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس این گزارش، دستگاه‌های امنیتی سوریه چندی پیش تلاش ترکیه و فرانسه برای ترور بشار اسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه را خنثی کردند.

شرکت کنندگان ترک در این توطئه خود را به عنوان «فعالان کرد» یک حزب هم‌سو با دولت سوریه جا زدند تا به شرکت نظافتی تامین کننده خدمات تاسیسات دولتی از جمله مقر نخست وزیری و وزارت خارجه و کاخ ریاست جمهوری الروضه نفوذ کنند.این عملیات کاملاً برای دستگاه‌های سوریه واضح و روشن بود و آنها این عملیات را تا دستگیری توطئه‌گران دنبال کردند.
رای بالای هاشمی از منظر زیباکلام
 صادق زیباکلام، تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب و مرد همیشگی میدان دفاع از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگویی که در آرمان روابط عمومی به چاپ رسیده است از رای بالای آقای هاشمی! می گوید و اینگونه اظهار می کند که رقبا و مخالفین هاشمی از ورود او به میدان انتخابات ترس و واهمه دارند.زیباکلام که در چند ماهه اخیر برای آیت الله 78 ساله تعاریف زیادی را منتشر کرده است از اقبال عمومی مردم به هاشمی اینگونه می گوید که «اگر در وضعیت فعلی به انتخابات برسیم یعنی وارد 24 خرداد 92 شویم و تغییر و تحول غیرمترقبه‌ای پیش نیاید و اصلاح‌طلبان روی آقای هاشمی توافق کنند و پشت وی قرار گیرند، ایشان رای سنگینی خواهند آورد.»این استاد علوم سیاسی گفت: در اینکه هاشمی رفسنجانی به راحتی اصولگرایان را شکست خواهند داد هیچ تردیدی ندارم. آقای هاشمی ذوب در انقلاب و نظام هستند. اگر ببینند ولایتی یا یک رئیس‌جمهور اصولگرای دیگر دارد سیاست‌های هشت سال گذشته را تعدیل و تغییر می‌دهد با همه توان پشت او قرار می‌‌گیرند و از وی حمایت می‌کنند.
ارزیابی دیدار اصلاح طلبان با مقام معظم رهبری
مجمع روحانیون اقدام به تشکیل جلسه ای با هدف ارزیابی دیدار دو تن از اعضای این مجمع با مقام معظم رهبری نموده است.حاضران در این جلسه بالاتفاق از این دیدار و مباحث مطرح شده در آن ابراز رضایت کرده و خواستار آن شدند درخواست دیدار دیگری با معظم له داده شود تا درباره انتخابات ریاست جمهوری مطالبی با ایشان مطرح شود.به گزارش مشرق، سید محمد خاتمی در جلسه مجمع روحانیون گفته است: دستاوردهای دیدار اصلاح طلبان با مقام معظم رهبری فراتر از ا

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات