تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۷۱۷۰۰

مطالبات صاحبان 9 دي از فتنه‌گران چه بود؟ / مهدی سعیدی

حفظ نظام اسلامي، احترام به راي ملت، احترام به قانون، حفظ آرامش و امنيت جامعه، احترام به ارزش‌هاي ملي، اسلامي و اخلاقي، حساسيت به دخالت بيگانگان در امور کشور، از جمله مطالبات اصلي حماسه آفرينان نهم دي بود.

پايگاه بصيرت؛ گروه سياسي/ با گذشت 5 سال از حماسه بزرگ تاريخ انقلاب اسلامي، روز نهم دي به عنوان يکي از سرفصل‌هاي کليدي تاريخ انقلاب اسلامي به ثبت رسيده است. براي فهم بزرگي و عظمت اين روز بايد به عمق فتنه‌اي توجه نمود که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامي محصول برنامه‌ريزي چندين ساله دشمنان ملت ايران و غفلت بازي‌خوردگاني بود که به بهانه شکست در انتخابات، در خدمت سناريوي براندازي دشمن برآمدند و خيابان‌هاي پايتخت را به آشوب کشاندند! بازي فريب دهنده‌اي که در پيشاپيش آن مدعياني قرار داشتند که خود را از جنس انقلاب و مردم معرفي مي‌کردند و به ظاهر مدعي حقوق مردم و آرمان‌هاي انقلاب بودند، اما بازيگردانان اصلي کساني بودند که جز به سرنگوني انقلاب و آرمان‌هاي آن نمي‌انديشيدند و همين وضعيت بود که آن را شايسته نامگذاري "فتنه" کرده بود!

عظمت نهم دي را به واقع بايد در عبور موفق ملت بصير ايران از چنين "فتنه‌اي عميق" دانست که همه ابزارهاي تزوير و فريب براي اغواء ملت دست به کار شده بود. آوردگاهي که بخشي از بزرگان و خواص صاحب تشخيص که قرار بود در بزنگاه‌ها به پرچمي براي هدايت ملت تبديل شوند نيز در آن دچار ترديد و کج فهمي شده بودند و نتوانستند به موقع و به خوبي عمل کنند و با سکوتشان و يا مواضع ناصوابشان بر ترديدها افزودند و يا نشانه اشتباه دادند و خواسته ياناخواسته نامشان در صف مردودين فتنه 88 ثبت گرديد! در اين بين، عبور از اين فريب‌ها و تزويرها نيازمند زماني بود تا نقاب‌ها به تدريج برافتد و چهره نفاق عيان شود، که اين اتفاق با گذشت قريب به هفت ماه پس از آغاز فتنه 88 طي شد و در قالب واکنش ميليوني ملت ايران در نهم دي ماه 88 تجلي يافت.

براي فهم حقيقت پيام و حقيق�� نهم دي ماه بايد به اين مطلب توجه نمود که در آن روز اقشار مختلف ملت در ميدان حاضر شده بودند که بررسي مطالبات آنان مي‌تواند ماهيت اين حرکت را آشکار نمايد.

بخش قابل ملاحظه‌اي از خالقان حماسه بزرگ نهم دي، ملتي بودند که مظلومانه نظاره‌گر هتک حرمت به رايشان در طول چند ماه پس از انتخابات خرداد ماه بودند. همان‌هايي که معمولا آرام و بي‌سر و صدا و بي‌ادعا در صحنه‌اند و در 22 خردادماه نيز بيش از 24 ميليون به نامزدي راي داده بودند که از سران فتنه نبود! اما فتنه‌گران هيچگاه حاضر نشدند که راي آن اکثريت مطلق را به حساب بياورند و برايش احترام قائل شوند! بلکه برعکس آن را تقلبي خواندند و خواستار ابطال آن شدند! دل‌هاي پرکينه و سرهاي پرباد و متوهم فتنه‌گران آنچنان چشم عقلشان را کور کرده بود که هيچگاه اين جمعيت چندين ميليوني را نديدند و در معادلاتشان به حساب نياوردند. آن اکثريت براي صيانت از راي خود در روز نهم دي‌ماه بار ديگر به ميدان آمده بودند.

حاضرين در نهم دي ماه تنها کساني نبودند که به احمدي نژاد در خرداد 88 راي داده باشند. بدون شک برخي از آنها به موسوي و کروبي راي داده بودند، اما آنروز آمده بودند که با فريادهايشان به سران فتنه اعلام نمايند که "رايشان را پس دهند"، چرا که راي آنها در پاي صندوق راي به کساني بوده که ادعاي خط امامي بودن را يدک مي‌کشيدند، اما عملا بعد از آغاز فتنه نشان دادند که در خدمت دشمنان امام و انقلاب قرار گرفته‌اند!

بخشي از حماسه‌سازان نهم دي آنهايي بودند که حضور بيگانگان در صف فتنه‌گران را خيانت به کشور مي‌دانستند. آنها معتقد بودند که اگر هم اختلاف و دعوا و رقابتي بين سياسيون وجود دارد، قرار نيست يک جريان با توسل به بيگانگان، زمينه ساز نفوذ اجنبي درکشور گردد و اهداف سياسي خود را دنبال نمايد. آنها به ميدان آمده بودند که از اين وابستگي فتنه‌گران به استکبار جهاني و دشمنان ملت ايران اعلام برائت نمايند و استقلال خود را از وطن فروشان طلب نمايند.

در جمع حاضرين در حماسه نهم دي، بودند کساني که به سياست‌ها و تصميم‌گيري‌هاي دولت در حوزه اقتصاد و فرهنگ و ... اعتراض داشتند و در جرگه منتقدين دولت قرار مي‌گرفتند، اما آمده بودند تا به فتنه گران اعلام نمايند که انتقاد داشتن دليلي بر قرار گرفتن در صف ضدانقلاب و براندازان نيست! آنان آمده بودند تا به فتنه‌گران چارچوب انتقاد و اعتراض را بفهمانند و بياموزند که همه انتقادها و اعتراض‌ها بايد در چارچوب منافع ملت و قانون صورت گيرد و در اين مسير نبايد مرزهاي خودي و غيرخودي در هم آميزد. مطالبه اين بخش از مردم از قانون شکنان، تمکين به قانون و حرکت در چارچوب آن بود.

بخشي از حماسه سازان نهم دي نيز ملتي بودند که از اين همه جنجال و آشوب و ناآرامي به تنگ آمده بودند. آنها باور داشتند که تداوم هر مناقشه و اختلافي اگر براي نفع ملت است حد يقف و ميزاني دارد، و قرار نيست برخي زياده خواهان، براي کسب قدرت زندگي عادي شهروندان را دچار مخاطره کنند. اينان نيز در آوردگاه نهم دي بودند تا آرامش و امنيت خود را از سران فتنه طلب نمايند.

بخشي از اعتراضات حاضرين در نهم دي توسط آنهايي بودکه دل در گرو ارزش‌هاي ديني و اسلامي داشتند و نتوانستند تحمل کنند که اوباش حامي فتنه حتي از روز عزاي حسيني نيز مامني براي جولان در خيابان‌ها بسازند و به همه شعائر ديني از هيات و حسينيه و حجاب و مسجد و نمازجمعه و ماه رمضان و حتي قرآن کريم توهين نمايند. اينها به صحنه آمده بودند تا احترام به مقدسات ديني را از اصحاب فتنه مطالبه نمايند و اعتراض خود را فرياد بزنند.

و سر آخر آنهايي بودند که جان و مال و عمرشان و فرزندانشان و جواني‌شان را براي پيروزي انقلاب و دفاع از جمهوري اسلامي و حمايت و تبعيت از امام و رهبري گذاشته بودند و متاسفانه بعد از سي و چند سال شاهد آن بودند که عده‌اي سياسي ورشکسته، ميدان‌دار فتنه‌اي شده‌اند که هواداران آن با صراحت به همه ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و امام و رهبري توهين مي‌کنند و با هدف براندازي همه دستاوردهاي يک ملت را به سخره گرفته‌اند! رزمندگان و جانبازان خانواده‌هاي محترم شهدا و ايثارگران و بسيجيان از جمله اين بخش از جامعه بودند که در نهم دي به ميدان آمدند تا اعتبار انقلاب اسلامي و ارزش‌هاي آن را از فتنه گران طلب نمايند.

به واقع حفظ نظام اسلامي، احترام به راي ملت، احترام به قانون، حفظ آرامش و امنيت جامعه، احترام به ارزش‌هاي ملي، اسلامي و اخلاقي، حساسيت به دخالت بيگانگان در امور کشور، از جمله مطالبات اصلي حماسه آفرينان نهم دي بود که موجب شد اقشار مختلف ملت با سلايق و گرايش‌هاي مختلف، خودجوش و بي‌آلايش به ميدان بيايند و حماسه‌اي ماندگار را براي هميشه تاريخ سرزمينمان به يادگار بگذارند.

جريان‌هاي سياسي امروز نيز با بازشناسي حرکت معنادار ملت در آن روز بايد حساسيت‌هاي يک ملت را بشناسند و با نگاهي عبرت آموز بدانند که حرکت در مسير مشابه بازي سوخته فتنه‌گران با واکنش‌هاي قاطع و به هنگام ملت بصير و صبور ايران همراه خواهد بود.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات