تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۷۶۹۴۴

جولان تجزیه‌طلبان در BBC

در سالهای اخیر رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی، پروژه اختلاف‌افکنی بین قومیت‌های مختلف و فراهم نمودن شرایط برای تجزیه کشورهای منطقه خاورمیانه و تضعیف امت اسلامی را در پی گرفته‌اند.

در حالی که «بی‌بی‌سی فارسی» مدعی بی‌طرفی است، اما این رسانه وابسته به وزارت امور خارجه انگلیس در تلاش برای تحریک قومیت‌ها به جدایی‌طلبی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

معمولا هنگامی که «بی‌بی‌سی فارسی» می‌خواهد توجه مخاطبینش را به موضوعی خاص جلب کند، در برنامه‌های تحلیلی مانند «پرگار»، «صفحه۲»، «به عبارت دیگر»، «نوبت شما» و «۶۰ دقیقه» به آنها می‌پردازد.

هیچ‌یک از مردم ایران نمی‌توانند نقش حکومت انگلیس در تجزیه ایران  را فراموش کنند. بیاد داریم، کشور بحرین که این روزها ناآرام است، در دهه ۵۰ خورشیدی با یک طرح انگلیسی از ایران جدا شد.

انگلیس اکنون نیز دست از خوی استعماری و تلاش برای تجزیه کشورهای منطقه بر نداشته است. رژیم سلطنتی انگلیس در دهه‌های اخیر با استفاده از ابزار رسانه‌ای اهداف شوم سیاسی خود را دنبال می‌کند که در این میان رادیو و تلویزیون «بی‌بی‌سی» مهمترین آنها است.

«بی‌بی‌سی فارسی» در سالهای اخیر با دعوت و گفت‌وگو با برخی عناصر تجزیه‌طلب، به‌طور صریح و در خطی‌مشترک با دیگر رسانه‌های غربی، طرح تجزیه کشورهای منطقه از جمله ایران اسلامی را پی گرفته و در واقع به رسانه تجزیه‌طلبان تبدیل شده است.

این رسانه انگلیسی طی روزهای اخیر در برنامه «پرگار» با دعوت از برخی تجزیه‌طلبان شمال‌غرب کشور با عنوان “هویت‌طلبى در آذربایجان ایران“، تجزیه‌طلبان را هویت‌طلب نامید. «بی‌بی‌سی فارسی» این سوال جهت‌دار را مطرح کرد که “چرا احساسات هویت‌طلبانه در آذربایجان ایران بالا گرفته است؟”

«بی‌بی‌سی فارسی» در بسیاری از برنامه‌های خود به بهانه‌های مختلف تلاش می‌کند تا تفکر تجزیه‌طلبی را در ذهن مخاطبین خود بکارد و افکار آنها را با این‌گونه مسائل درگیر کند.

«صالح کامرانی» یکی از عناصر تجزیه‌طلب فراری که «بی‌بی‌سی فارسی» او را با عنوان “فعال حقوق اقوام” معرفی کرد، در برنامه «پرگار» با ربط دادن خشک‌شدن دریاچه ارومیه با ضرورت استقلال آذربایجان ایران، ادعا کرد: “… با خشک شدن دریاچه ارومیه دیگر آذربایجان نمی‌ماند، اما اگر آذربایجان خودش را اداره می‌کرد قطعا جلویش را می‌گرفت … فرهنگ و وجود و فیزیک آذربایجانی‌ها به‌طور جدی در خطر است … روح ایرانی و ملی دیگر بدرد نمی‌خورد و دوران این سخنان گذشته …”

این مهمان تجزیه‌طلب «بی‌بی‌سی فارسی» با تهدید به اقدام مسلحانه و تروریستی، گفت: “باید آذربایجان جنوبی استقلال پیدا کند … بهتر است به‌صورت متمدنانه و بدون جنگ و خونریزی استقلال آذربایجان را بپذیرند …”

«صالح کامرانی» در سخنان مضحکی افزود: “در ایران ترک‌ها را حذف می‌کنند، ترک‌ها در ایران مثل آقای بنی‌صدر و بازرگان و موسوی کنار گذاشته شده‌اند …”

وی با آنکه ادعا کرد در ایران پست‌های مدیریتی به ترک‌ها و آذری‌ها داده نمی‌شود، اما هنگامی با این مسئله مواجه شد که رهبر جمهوری اسلامی نیز یک آذری‌زبان است، مدعی شد: “آقای خامنه‌ای هم جرئت نمی‌کند خودش را ترک بنامد (!)”

برنامه «پرگار» بی‌بی‌سی فارسی

برنامه «پرگار» بی‌بی‌سی فارسی

بی‌تعبیر بودن رویای تجزیه آذربایجان از ایران را بارها مردم شریف آن سرزمین به رخ دشمنان ایران اسلامی کشیده‌اند. اما قابل انکار نیست که ماهیگیری از آب گل آلود حربه کهنه دشمنان و پرتاب تیر در تاریکی جلوه طمع‌ورزی آنان برای بهره‌بردای از هرگونه تحولی در منطقه استراتژیک خاورمیانه است؛ امری که تفرقه‌افکنان انگلیسی در آن صاحب سبک هستند.

اگرچه ملت آگاه ایران همواره نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند و آزموده را آزمودن خطاست، اما قطعا هوشیاری، بصیرت، پرهیز از غفلت به انضمام روشنگری پیوسته، خنثی‌کننده مکر بدخواهان برای تسلط بر این مرز و بوم و باطل‌کننده خواب‌های شوم آنها خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: ام÷راتوری دروغ

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات